recht richten aaarhhhgg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

recht richten aaarhhhgg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-02 22:57

Het lukt me niet Boos!
We rijden nu in de B dressuur en ze doet alles heel netjes, mooi nageeflijk enz. maar ik krijg haar niet recht op 2 teugels wat ik ook probeer.
Door dit probleem loop ik gewoon in alle oefeningen tegen problemen aan.
Op de lange zijde valt het extra op omdat ik dan constant met stelling rijdt, ik krijg gewoon op 1 teugel geen druk waardoor ze scheef loopt met haar hoofd.
De zachte teugel meer aannemen lijkt ook niet echt te helpen.
Heeft iemand goede tips, ik kan ze heel hard gebruiken Huilen


joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 11:06

Rijdt je steeds met binnenstelling of doet ze het steeds op 1 kant (steeds linker of rechterstelling) Als je steeds binnenstelling hebt, kun je proberen in de training stukjes buitenstelling en binnenstelling te rijden en tussendoor recht richten. Het kan ook zijn dat jij zelf met je lichaam scheef zit of gebogen bent of laat buigen door je pony/paard. Veel slangenvolte rijden maakt ook dat je pony op 2 teugels komt. Elke keer rechtrichten, stukje rechtuit, en weer omstellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 11:18

Waarom rijdt je je paard op 1 teugel? Dat lijkt me juist heel erg verwarrend voor jou paard. Als je je paard netjes wilt rechtrichten heb ik geleerd hem op 2 gelijke teugels rijden. Zo kun je ook controleren of hij op 2 zijden netjes nageeflijk blijft.

Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 12:50


Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-02 14:15

Jippie, ik heb wat verschillende methodes uitgeprobeerd, er is nl.een theorie dat je de teugel waarop je wel druk krijgt losser moet laten en de zachte kant extra aan moet nemen, het enige resultaat bij mij is dat ie nog schever gaat lopen, werkt dus ook niet.
Dat van die slangevoltes lijkt me het proberen waard, ga vanmiddag gelijk even testen.
Laatst bijgewerkt door Pugi op 24-02-02 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 15:05

dan moet je heel veel op de 2de hoefslag rijden

gr lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-02 15:32

Is het ook dat je d'r niet op twee teugels kunt krijgen omdat je (ook) niet evenveel drijft met beide benen? Ik merk dat als ik ongelijke teugeldruk heb, dat heel vaak wordt veroorzaakt doordat ik m'n beenhulpen niet goed geef. Ik dwing mezelf dan om goed rechtop te zitten, teugels op maat (precies gelijke lang), en tactmatig te drijven (soms doe ik het gewoon hardop, links, rechts, links, rechts...). en dan natuurlijk ook nog ontspannen (tja, makkelijk zal het wel nooit worden). Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 52 bezoekers