Vraagje..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janinetjjj

Vraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 07:37

Hallo Bokkers
Mijn paard loopt de laatste rijd veel minder ontspannen+ beetje stug in haar mond, terwijl dat normaal wel mee valt. Ook loopt ze nu niet helemaal rond, op een of andere manier.. Als ik bv. een wending maak van B naar de A-Clijn "vergeet" ze als het ware haar achterhand. Ik probeer haar dan door middel van mijn binnenteugel van de hals, buitenteugel tegen de hals, binnenbeen op singel ( om te wenden) en buitenbeen achter de singel op op te vangen.
Wat doe ik verkeerd?
Ik longeer haar nu ongeveer 3 weken met pessoa teugel, maar dan loopt ze wel heel ontspannen, gaat lekker op haar bitje kauwen en de achterhand en rug wordt getraind. Dus het probleem eigenlijk is..
Bij een wending gaat het eerste stuk mooi rond, maar de achterhand wordt vergeten.. Hoe los ik dit op?

Alvast hartstikke bedankt !!

Janine

M3isSi3j

Re: Vraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 08:35

Als eerste moet je gaaan werken aan je hulpen en het rechtrichten. Je paardje moet op een minimale hulp goed reageren en als je dit voorelkaar hebt kan je gaan werken aan het rechtrichten. Rij veel op de binnehoefslag en rechten lijnen als de A-C lijn en diagonalen. Je paard moet dan op zn eigen benen gaan lopen. Door heel veel overgangen en tempowisselingen te maken zal je paardje beter over zn rug komen en goed in balans.

In de wendingen moet je toch gaan werken aan je begrenzing. Je geeft in principe de juiste hulpen maar misschien niet juist gedosseerd. Probeer je je paardje af te wenden door middel van je zit en been hulpen en doe niets met je handen behalve je binnenhand van de hals voor de stelling, hiervoor hoef je niet de druk of aanleuning te veranderen. Vervolgens kan je hem dan met je buitenteugel begrenzen. Als je nou merkt dat jet het niet lukt met een enkele ophoudingen moet je je binnenhand iets minder ver van de hals doen en je buitenbeen er wat extra bij. Lukt het dan nog niet, pak dan je zweepje in je andere hand en leg de knop hiervan tegen zn buitenschouder. Looptdie er nog doorheen kan je hem een beetje bij tikken om duidelijk te zijn.

Wat je ook kan proberen is door een paar keer contra gesteld af te wenden, of de schouder voor te zetten voor het afwenden zodat die wat meer terug komt om het achterbeen en jij hier dus meer contact mee hebt.

Succes

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:51

Citaat:
Ook loopt ze nu niet helemaal rond, op een of andere manier..

Daar ligt je probleem!

De rest heeft M3isSi3j goed ingevuld, naar mijn idee.

Succes!

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 11:57

janinetjjj schreef:

Hallo Bokkers
Mijn paard loopt de laatste rijd veel minder ontspannen+ beetje stug in haar mond, terwijl dat normaal wel mee valt. Ook loopt ze nu niet helemaal rond, op een of andere manier.. Als ik bv. een wending maak van B naar de A-Clijn "vergeet" ze als het ware haar achterhand. Ik probeer haar dan door middel van mijn binnenteugel van de hals, buitenteugel tegen de hals, binnenbeen op singel ( om te wenden) en buitenbeen achter de singel op op te vangen.
Wat doe ik verkeerd?
Ik longeer haar nu ongeveer 3 weken met pessoa teugel, maar dan loopt ze wel heel ontspannen, gaat lekker op haar bitje kauwen en de achterhand en rug wordt getraind. Dus het probleem eigenlijk is..
Bij een wending gaat het eerste stuk mooi rond, maar de achterhand wordt vergeten.. Hoe los ik dit op?

Alvast hartstikke bedankt !!

Janine

Ik ben een week weggeweest, en toen is ze 1x gelongeerd

Daarvoor liep ze netter
Dus ik vind het een beetje vreemd..

Kus Janine