. En als ze geen zin meer heeft dan gaat ze lekker in het midden van de bak staan en dan kun je met haar doen wat je wil maar dan verzet ze geen stap. Wat kan ik hier het beste aan doen?Het is een NRPS merrie van 3 jaar oud. 1.70 hoog.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. En als ze geen zin meer heeft dan gaat ze lekker in het midden van de bak staan en dan kun je met haar doen wat je wil maar dan verzet ze geen stap. Wat kan ik hier het beste aan doen?
. Maar een paard dat teveel achteruit denkt gaat snel uit zichzelf achterwaarts en uiteindelijk komt hij omhoog. Ook staan ze graag stil. Mijn jonge paard dat ik aan het inrijden ben had hier ook last van alleen was het niet zo heftig als bij jouw verzorgpaard. Dit komt omdat we het meteen vanaf het begin aangepakt hebben. Het toverwoord is hier VOORWAARTS. Als de ruiter meer gaat drijven gaat het paard in het begin waarschijnlijk alleen maar sneller achteruit dus dan moet iemand vanaf de grond bijspringen. Daarnaast kun je 2 dingen doen: 1. je leert haar achterwaarts gaan op een hulp van de ruiter. Hier moet een heel duidelijk onderscheid zijn tussen de hulp voor achterwaarts gaan en de hulp van voorwaarts gaan. Hierdoor zoek je als het ware het probleem op (dat ze uit zichzelf achterwaarts gaat) en kun je het van daar uit oplossen. Er is wel een kans dat dit nog te moeilijk voor het paard is. Dan moet je 2. het achterwaarts gaan op commando juist voorlopig achterwege laten en haar alleen maar vooruit laten gaan. Zodra ze er ook maar aan denkt om achterwaarts of omhoog te gaan moet je haar juist vooruit zien te krijgen. Je moet haar vóór zijn. L0veR0sanna schreef:We hebben haar inderdaad ook naar een manege gebracht , en ze word nu bereden door iemand die er veel verstand van heeft, maar ja het wil nog niet echt helpen. ze is echt super koppig . ik hoop dat het over een poosje allemaal beter gaat
monsera schreef:L0veR0sanna schreef:We hebben haar inderdaad ook naar een manege gebracht , en ze word nu bereden door iemand die er veel verstand van heeft, maar ja het wil nog niet echt helpen. ze is echt super koppig . ik hoop dat het over een poosje allemaal beter gaat
Op zoek gaan naar iemand anders die nog meer verstand er van heeft.Ik hoop dat jullie dat doen anders zijn de problemen straks niet te overzien.
myrtheJ schreef:Uhm, klinkt miss stom.. maar miss geeft je merrie wel gewoon aan dat t haar allemaal te snel gaat.. zo klinkt t voor mij nl wel.. je merrie gaat steigeren omdat ze je niet snapt, krijgt dan op dr donder.. dan denkt ze; Gowh, als ik ga stilstaan hoef ik niets meer te doen.. voor mij ziet t er uit ofdat t haar te snel gaat allemaal, ze is pas 3, & nog vrij jong...

Dus draf werd uitgedtrekt, galop werd middengalop, en stap werd kort en versneld.
) zette ik er iemand met een longeerzweep bij in de bak, gaat hij achteruit en negeerde mijn hulpen, was de longeerzweep er direct achter en bleef hij dus voorwaarts

monsera schreef:L0veR0sanna schreef:We hebben haar inderdaad ook naar een manege gebracht , en ze word nu bereden door iemand die er veel verstand van heeft, maar ja het wil nog niet echt helpen. ze is echt super koppig . ik hoop dat het over een poosje allemaal beter gaat
Op zoek gaan naar iemand anders die nog meer verstand er van heeft.Ik hoop dat jullie dat doen anders zijn de problemen straks niet te overzien.
L0veR0sanna schreef:Het gaat inmiddels de goede kant op en aan het eind van de maand komt ze weer op stal