[Slof]

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

[Slof]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 10:38

Hallo,
Teneerste als je tegen de slof bent of je reageerd dan meteen hoe je moet gebruiken bla bla bla mag je meteen p het kruisje klikken en weg gaan want daar heb ik geen zin in vraag een normale vraag.
Oke nu de vraag:
Mijn vraag was mijn paard rij ik met slof heel af en toe.Maar ik doe hem meestal tussen de benen door maar nou heb ik hem van de week is geprobeerd aan de zijkant.Wat is nou het verschil..?

Esther28

Re: [Slof]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:43

volgens mij hoort dit bij RT

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 10:47

nee hoor het is een vraagje en het is geen RT want dat is echt over het rijden zelf enz.. maar las het verkeerd is verplaatsen ze het maar hoor

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:52

tussen de benen door is om he als te waren naar beneden te 'trekken', en aan de zijkant is voor meer oprichting

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 10:58

RedFlame schreef:
tussen de benen door is om he als te waren naar beneden te 'trekken', en aan de zijkant is voor meer oprichting

kijk hier heb ik wat aan zonder dat er gelijk helemaal uit hun dakkie word gegaan

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:27

Als je de slof tussen de benen doordoet heeft het paard er eigenlijk een voordeel van, omdat het meer kan gaan hangen in de slof. Ook is het makkelijker met paarden die graag bij "onze liever heer aan tafel" lopen (dus met hun hoofd omhoog). Als je hem opzij vast maakt, heeft de slof veel minder werking, omdat het paard veel meer ruimte overhoudt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:29

Krijg een deja vu.....volgens mij hebben we deze vraag al eens eerder gehad?

Anoniem

ik heb die deja vu geloof ik deze week nog gehad

Cassidy

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 13:30

nacho_lein schreef:
Als je de slof tussen de benen doordoet heeft het paard er eigenlijk een voordeel van, omdat het meer kan gaan hangen in de slof. Ook is het makkelijker met paarden die graag bij "onze liever heer aan tafel" lopen (dus met hun hoofd omhoog). Als je hem opzij vast maakt, heeft de slof veel minder werking, omdat het paard veel meer ruimte overhoudt.

Oke als ik hem tussen de benen doet gaat ze super erg aan die slof hangen dan draag ik echt heel het hoofd en aan de zijkant heb ik daat niet echt gemertk..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:34

dan zul je meer van achter moeten doen
Dus aan het been maken, vanachteruit moeten laten werken
Dat is wat er bij 99% van de slof ruiters verkeerd gaat, die denken alleen aan de voorkant.
En ja dan krijg je hangers. Trekkers, op de kop lopers.

En dat is ook precies het probleem waarom de paarden zonder slof ook niet doen wat de ruiter wil. (of eigenlijk doen ze juist precies wat de ruiter vraagt)
Omdat het van achter nog niet oke is
En dan krijg je al dat soort probleempjes
Die ooooo zo simpel op te lossen zijn met een fatsoenlijke lesgever

oeps, wat zeg iik nu weer, maar ik kreeg het kruisje niet gevonden...

Zo ben er weer weg van, doei doei

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:57

[quote="Stascha_kim:]Oke als ik hem tussen de benen doet gaat ze super erg aan die slof hangen dan draag ik echt heel het hoofd en aan de zijkant heb ik daat niet echt gemertk..?[/quote]

klopt, je paard maakt gebruik van de slof. Als je m aan de zijkant bevestigd dan is dat een stuk minder omdat de slof veel minder ver naar beneden kan. Maar wat runningkawa zei klopt wel als een bus. Een paard gaat hangen als het niet genoeg van achteruit wordt gereden..

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 14:01

nou als je wist hoe dat paardje was had je heme cht niet meer als verzorgpaardje gewild hoor en ik lig er echt constant af en nog vind ik het hardstikke leuk:P:D en wat ze zei ik ga het is ff vragen en ik heb 3 keer per week les hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:08

Ach, na een paar honderd verzorgpaardjes op een africhtingsstal, zou ik die ook wel als verzorgpaardje gewild hebben hoor

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 14:26

Heropend.. Ik haalde even wat dingen door elkaar

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 20:36

runningkawa schreef:
Dat is wat er bij 99% van de slof ruiters verkeerd gaat, die denken alleen aan de voorkant.

Juist ja vooorrwaaarts houden.Kont eronder rijden.Het is niet mooi een paard in de krul maar het is juist machtig om te zien dat een paard goed van achteren loopt dan mag je trots zijn op jezelf.

Wat leer je dan als je 3 keer in de week les hebt?Ik zou dat verzorgpaardje best even willen verzorgen hoor en hem leren dat rijden ook leuk kan zijn

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 20:56

monsera schreef:
runningkawa schreef:

Juist ja vooorrwaaarts houden.Kont eronder rijden.Het is niet mooi een paard in de krul maar het is juist machtig om te zien dat een paard goed van achteren loopt dan mag je trots zijn op jezelf.

Wat leer je dan als je 3 keer in de week les hebt?Ik zou dat verzorgpaardje best even willen verzorgen hoor en hem leren dat rijden ook leuk kan zijn
zo ook bedankt met andere woorden ik kan niet rijden nou sorry hoor maar dat beest is echt gewoon heel anders dan jij denkt en ze hangt niet omdat ik er niet van kont tot oren rijd of andersom amar omdat elke keer wat anders moet hebben om mij te irriteren dna is het racen dan is het niet willen draven dan is het niet willen buigen dan is het de hele tidj hangen dus niet te snel oordelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 21:28

Maar het is juist leuk om die dingen gewoon zo op te lossen
Dat is nu net een leuke uitdaging, waar je heel veel van leert

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 07:45

een paard doet geen dingen om jou te irriteren, zo denken ze niet, het zijn paarden, geen mensen. Een paard reageert gewoon op de ruiter....

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 07:45

runningkawa schreef:
Maar het is juist leuk om die dingen gewoon zo op te lossen
Dat is nu net een leuke uitdaging, waar je heel veel van leert

helemaal mee eens!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 07:49

kjoetie schreef:
een paard doet geen dingen om jou te irriteren, zo denken ze niet, het zijn paarden, geen mensen. Een paard reageert gewoon op de ruiter....
joh jij moet lekker je mond houden want jij weet niet eens hoe dat paard denkt dat doet ze echt en je kan het geloven of niet.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 07:50

NOG 1 eer voor de duidelijk heid ik vraag hier niet om andere anwootden ik vraag hier een antwoord op mijn vraag bovenaan dus verder wil ik geen commentaar want dan krijg je weer zo`n oliebol topic dus alleen nog maar mijn vraag anders sluit ik hem

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 08:20

sluit 'm dan maar! en vraag het dan voortaan aan je instructeur, dan weet je zeker dat je geen commentaar krijgt Afbeelding

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 09:34

Stascha_kim, kan het wat minder? Je eerste zin in het topic was al een beetje agressief, en wat je er nu van bakt gaat helemaal nergens over.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 10:00

Cassidy schreef:
Stascha_kim, kan het wat minder? Je eerste zin in het topic was al een beetje agressief, en wat je er nu van bakt gaat helemaal nergens over.

kan niet minder van oscar moes ik het zeggen en zo niet zou oscar het ff zegge