Heb een probleem met travers en keertwending om achterhand!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

Heb een probleem met travers en keertwending om achterhand!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 10:30

Heej,
ik heb een klein probleem met mn travers en keertwending om de achterhand...

eerst mn travers..:
hij zet em echter super mooi in maar daarna gaatie beetje laks tege mn been in hange en dan voelt hij heel stug in zijn mond.. dus dan doetie het zomaar beetje half..

keertwending:
bij de keertwending is het nog niet 1 keer helemaal super gegaan.. hij valt stil en word heel slap rond mn been..

HEEFT IEMAND TIPS????

rafikihorse

Re: Heb een probleem met travers en keertwending om achterha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:33

Wat heel belangrijk is dat hij actief voor je been is. Want dat haal ik er een beetje uit; dat hij niet echt lekker reageert op je been.
Bij travers; kun je de volgende oefening doen; Goed inzetten, paar passen travers en als je merkt dat hij tegen je been komt, ga je wegrijden. Dus rechtrichten en enkele passen middendraf. En opnieuw proberen. Zo maak je hem lekker attent aan je been.
Keertwending; Eerst kleine voltes rijden; achterhand naar binnen rijden en volte verkleinen. Maar houdt hem achtief aan je been. Dit een aantal keren doen en dan zo klein rijden; zodat je een keerwending maakt om de achterhand. En dan rechtuit wegrijden.
Succes!!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 11:34

Thnx... ik da dit vanavond gelijk even probere!!!
meer tips zijn welkom

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:42

Ik sluit me aan bij rafikihorse. Zodra je maar het idee krijgt dat hij terug valt in tempo gelijk er weer uit rijden en actief vanuit het achterbeen weer terug rijden en opnieuw inzetten.

Wat je ook kan prberen is je paardje te blijven schakelen tijdens de travers. Dus rij hem opzettelijk een keertje terug en probeer hem dan in die traver een stukje te versnellen. ZO heb je ook nog wat over voor in je proef als die dan terug valt. Het ist oche en kwesty van kracht die hij te kort komt. Dus veeel trainen, trainen, trainen.

Wat betreft die keerdwending: probeer eens een keertje hem in galop te zetten en dan een stukej verzamelde galop door te rijden. En het daarna een keertje opnieuw proberen. Als je vanuit de keerwending gaan versnellen om hem weer actief te krijgen heb je kans dat die in stap snel op zn voorhand valt. In galop is deze kans kleiner.

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:31

Klopt, in de oefening zorgen dat ie scherp aan je been blijft, dat is de hele basis. Mijne zetten de KW ook altijd heel groot in en vervolgens viel die helemaal stil. Nu kan ik m al veel meer sluiten in de stap en blijft ie de hele KW goed doorstappen. Travers idem, je kan eerst beginnen met korte stukjes waarin die goed door blijft lopen en dan steeds langere stukken tot ie makkelijk de 20 meter doorloopt.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 16:08

Allemaal Bedankt ik ga het proberen