Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ja, een wereld tip: leer ermee te leven
Ik vrees, puttend uit ervaringen van anderen, dat er niet veel anders opzit. Wat dat opjagen van die anderen in de bak betreft: dat is hun probleem, niet het jouwe.
Heeft ze zo'n dag dan is dat ook 2 a 3x dat ze dit doet en dan pak ik haar even aan en is het klaar.
Herkenbaar! Alleen heb ik geen haf 
) maar vervelend is het wel. Je knippert met je ogen en ineens ben je op een heel andere plaats
Net toveren!
Karakter van je paardje ben ik bang

.Rieja schreef:Volgens mij moet je ze dan gewoon eens goed aanpakken, want ze moeten weten dat als een gek door de bak gaan niet getolereerd wordt. Punt. Kan me niet schelen wat er allemaal gebeurt, gewoon hierblijven. De Welshcob van m'n broertje heeft het ook, en die is dan allang blij dat hij blijft zitten, maar ik zou toch denk ik de neiging hebben eens even aan de teugel te gaan zitten.....het mag gewoon niet!
en als je het volet aankomen, dan kun je toch een beetje extra opletten? of haar gewoon wat eerder in het werk zetten?
Extreem inhouden helpt niet, ze is echt heel fris in het begin met rijden en ik probeer haar dus al wel zo veel mogelijk af te leiden maar ze voelt gewoon als een bommetje.
).
) Een hagelvlaag tegen een andere blinde wand... Ik werd er gek van. Was vooral spanning. Met longeren beloon ik heel veel, praat hem moed in, en dan gaat het echt steeds beter. Ook met rijden. Maar als hij eenmaal wegspringt dan is het net een katapult, daar is geen houden aan. Flits... en je bent al 20 meter verder. Doordrijven geeft hem het idee dat het terecht was dat hij schrok, trekken soms ook, kan hem als hij iets wegschiet beter lang laten, dan is het gelijk over, mar als ik schrik van hem en achter blijf en dus de teugels aantrek schrikt hij soms aar weer van. Veel hardop moed inpraten (goed zo, braaf, toe maar, ja, stoer hoor!!!) werkt nog het best tot nu toe
Misschien door de positieve verwachting van mezelf in plaats van het afwachten tot hij weer wegspringt?