een beetje te langzaam...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shirene

een beetje te langzaam...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 18:40

Ik rij op Lady. Ze rijdt heel fijn, maar te langzaam... Je moet hard werken wil je haar een beetje normaal laten lopen. I
k gebruik gewoon mijn been ( nu minder hard, omdat ze er nu beter op reageert) en een zweep. Sporen wil ik niet gebruiken, en dan zou ik die ook nog eerst eens moeten aanschaffen... Lady reageert wel op het been en op de zweep, maar gaat niet veel harder...
Heeft iemand tips voor mij om haar wat beter te laten lopen, want als ze nu draaft kan een ander paard haar haast in stap inhalen... Maar snel lopen kán ze wel goed!

me_ikke

Re: een beetje te langzaam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 18:51

eerst wil k even iets opmerken. sporen zijn er niet om je paard mee vooruit te schoppen, maar om je hulpen te verfijnen!
Om je paard wat meer aan je been te krijgen moet je heel consequent zijn. Geen reactie, is een tik. Ook veel overgangen en tempowisselingen kunnen hierbij helpen!

shirene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 18:57

Ik ben nog steeds bezig om haar nog meer aan het been te rijden. Bedankt voor je tip, misschien helpt het me daar wel mee! Ik zal het morgen al gaan gebruiken!

Kruimzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 19:01

En wat moet je doen als het paard ook niet naar de zweep luisterd|?||?|
Want daar heeft lady ook wel eens last van (niet altijd ligt maar net aan haar bui )

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:26

me_ikke schreef:
eerst wil k even iets opmerken. sporen zijn er niet om je paard mee vooruit te schoppen, maar om je hulpen te verfijnen!
Om je paard wat meer aan je been te krijgen moet je heel consequent zijn. Geen reactie, is een tik. Ook veel overgangen en tempowisselingen kunnen hierbij helpen!

yes, nog iemand die mijn mening deelt over sporen!!

en ik ben het ook eens met de rest van de reactie, echt veel schakelen, consequent zijn, wendingen rijden op het binnenbeen, daarin gaan schakelen, verzin de gekste oefeningen, maar ze moet doorgaan.

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 22:33

Als mijn paard lui is heb ik vaak het idee dat hij zich verveeld, moet je hem een beetje heet maken met rijden.. kun je sowiezo wel doen, krachtvoer geven, vaak buitenrijden, afentoe lekker een stukje racen waar het kan, zo houdt je paard de lol er in!

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 07:32

maar van heet maken is je paard niet aan je been.. dan jaag je hem op zonder hem naar voren te rijden

shirene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 19:35

Ik ben nu al bezig met de tips, en ik merk al wat verbetering, ze luistert nu nog iets beter naar mijn been en ik kan haar ook makkelijker laten schakelen. Ze gaat al wat sneller zonder dat ik echt veel moet doen. Het gaat dus de goede kant op! bedankt voor de tips! Meer tips zijn altijd welkom...!