hoe goed de achterhand trainer en sterker maken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luvU

hoe goed de achterhand trainer en sterker maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 07:59

mijn paard heeft last van slappe kniebanden achter
het been staat ook vaak op slot.
ik moet de achterhand sterker maken, maar hoe kan ik dit het beste doen.
ik wil gewoon dat hij sterk wordt van achter, en dat hij er niet zo veel last meer van heeft.

_Luziream

Re: hoe goed de achterhand trainer en sterker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 08:17

Veel tempowisselingen in je rijden. Terugrijden en weer naar voren. Daarnaast cavaletties draven helpt ook goed. Longeren met een pessoa?
Succes

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 09:13

Ja heel veel (schijn)overgangen rijden en tempowisselingen, cavaletti's lopen maar als je ook heuvels hebt in omgeving, kun je die ook opgaan om de achterhand sterker te maken. Zolang je er maar voor zorgt dat je paard met hoofd/hals houding niet te laag komt en te lang word. Zorg voor goeie verbinding via achterhand naar voren te rijden. Dan krijg je ook goeie controle over je paard en merk je gelijk als de achterhand wat minder actief word.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 13:24

Heb je er al een goede hoefsmid naar laten kijken? Mijn paard had dat namleijk ook. De hoefsmid komt nu regelmatig om hem iets naar binnen te zetten. Waar door de kniebanden korter worden. Bij mijn paard werkt het erg goed
ik merk na een week al verandering.
Ik moet veel voltes, bjes, gebroken lijnen enz rijden. En veel tempowisselingen en schakelen.

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:58

Mijn paard heeft aan een kant wat zwakkere kniebanden. Steffi van der Laarse heeft haar behandeld en gaf mij de volgende tips:

- Heel veel buiten rijden, dus rechtdoor en lange lijnen
- Cavaletti lopen
- Niet te veel longeren!
- Niet te lang in een zware bak rijden

Bij mij heeft vooral het buiten rijden en daar veel galloperen haar een stuk sterker gemaakt. Hopelijk heb je wat aan deze tips!