zit op rechts vast

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

zit op rechts vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 10:44

mij pony zit op rechts heel erg vast .
loopt niet nagevelijk en kijkt naar links
en ze wil niet op rechts aangalopperen
hoe krijg ik haar los op rechts
ik heb al veel op rechts gelongeerd maar het word niet veel minder
( ze is 9 jaar ) en het probleem is dat ze heel heet is en gewoon wegspuit als het mevrouw niet zint weten jullie wat ik hiermee moet

klomp

Re: zit op rechts vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 10:51

stuur eens een pb-tje naar Bets hier op bokt zij kan je hiermee goed helpen..

MarijkeBun

Re: zit op rechts vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 11:26

inderdaad zoals Klomp zegt. Bets weet hier heel veel vanaf qua rechtrichten van je paard.

je paard is op dit moment ) gebogen, dus vandaar die rechte kant sterker voor jou gevoel. rijd hem met je rechterbeen naar je linkerteugel. buig je paard niet teveel door op links, probeer hem zo recht mogelijk te houden, dit met je rechterbeen. op de rechtehand moet je je linkerhand aan de hals houden (niet trekken, maar gewoon contactteugel) je rechterhand iets naar voren richting mond, zeker deze kant niet gaan bewerken, je moet proberen zijn rechterachterbeen sterker en actiever te maken, dit doe je dus met je been. op het moment dat jij gaat staan, dan tikje achter je kuit met je zweep (als je geen reactie krijgt op je been) op het moment dat jij staat, brengt je paard het rechterachterbeen naar voren. let er wel op, dat je je rechterhand niet naar je toe haalt, want zo belemmer je zijn achterbeen. je rijd dan als het waren met de handrem erop. dus rechterhand los (wel contact) en rechterbeen.

succes