Bang zijn om te rijden op eigen paard. (Heel lang verhaal )

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Vanisha_

Bang zijn om te rijden op eigen paard. (Heel lang verhaal )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 19:31

Ik weet niet of het hier goed staat anders moet het maar verplaatst worden.
Ik heb nu dik een jaar een eigen fjord van net 5 jaar.
Toen ik haar pas had stond ik op een stalling waar voor de rest niks was dus moest ik wel buiten rijden ik ging dus meestal alleen.
Ik was niet echt bang maar als ze van iets schrok zat ik er wel even gespannen op.
Ik ben toen naar een andere stalling gegaan hier hebben ze dus ook een buitenbak.
Ik reed toen nog regelmatig en ook op buitenrit alleen of met stalgenoten.
Tot ik met kerst een ongeluk(je) kreeg met mijn paard.
Ik was met een vriendin op buitenrit en we waren net op de terugweg.
We waren wat aan het draven en ineens gleed mijn paard uit of ze struikelde ik weet het niet meer precies.
Voordat ik het wist lagen we allebei op de grond ik op de grond zij bovenop mij.
Ik zag haar benen elke keer voorbij vliegen en was hardstikke bang dat ze mij zou raken vooral mijn hoofd.
Ze bleef een tijdje op mij liggen want ze kon volgens mij niet goed opstaan.
Na een tijdje is het haar uiteindelijk gelukt om op te staan ik lag nog op de grond, kon niet opstaan had veel pijn.
Mijn vriendin zat nog op haar paard en zei dat ik die van mij moest pakken.
Maarja kon met moeite opstaan mijn hoofd die tolde en viel bijna flauw.
Heb een tijdje op de grond gezeten en mijn vriend en zusje zijn gebeld en snel gekomen.
Paard had alleen wat schaafwonden op de knieen en bij mij was heel de rechterkant gekneusd en schaafwonden.
Gelukkig was het goed afgelopen het had ook erger kunnen zijn geweest waar ik al helemaal niet aan moet denken.
Nou sindsdien durf ik dus niet meer te rijden.
Ik heb toen 2 maanden niet meer gereden alleen gelongeerd langzaam aan toch er op maar als ze maar weer ff wegsprong zat bij mij de angst er al weer stevig in.
Ik heb toen een paar keer priveles gekregen en dat ging best redelijk.
Zat er wel heel gespannen op en ja dan gaat ze klieren.
Pas geleden nog even erop gegaan sprong ze weer weg en ik was gelijk bang en afgestapt.
Het is niet zo dat ze bokt of steigert ze springt elke keer opzij als ze iets engs ziet of gaat er een paar passen vandoor.
Maar doordat ik er zo gespannen en bang opzit voel ik haar been trillen als ze iets engs ziet en ben ik gelijk bang dat ze opzij springt en ik eraf lig.
Als ze struikelt ook dan zit de schrik er gelijk weer in en ga ik maar weer stappen.
Ik heb ook overwogen om haar te verkopen en dan een wat makker ouder paard te kopen maarja als die een pas verkeerd zet ben ik ook gelijk weer bang en zit je weer met hetzelfde probleem.
Ik weet ook dat het aan mij ligt want het is een leuke pony die graag voor je wilt werken, en dan met het mooie weer gaat iedereen lekker op buitenrit en zit ik te balen omdat ik er niet eens meer in de bak op durf.
Gelukkig helpt LetiziaSA hier op bokt mij en rijd zij mijn paard ook en bij haar gaat het natuurlijk hardstikke goed maar zij is niet bang en rijd ontspannen. Letizia als je dit leest nogmaals bedankt voor je hulp.
Wie heeft dit ook meegemaakt of zoiets en heeft tips etc.
Sorry voor het lange verhaal maar ik hoop dat ik veel reakties krijg waar ik misschien wat aan kan hebben.
Laatst bijgewerkt door Katja op 07-07-05 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Irritante hoofletters aangepast.

onley

Re: BANG ZIJN OM TE RIJDEN OP EIGEN PAARD (Heel lang verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:36

als ik dit zo lees merkt jouw pony dat jij bang bent en ik denk dat ze daar wel nerveus van word zij merkt dit immers ook,
doe dan ook niks overhaast en als je bang bent ga er dan ook niet op zitten jouw vertrouwen in je paardje is helemaal weg en dit zul je eerst weer moeten zien op te bouwen,
het is voor jouw niet fijn en voor jouw paard ook niet,
ze merken het meteen als er iets aan de hand is,
probeer veel tijd met haar door te brengen door met haar te wandelen of zo met iemand erbij voor als je bang word da je je paard weer kunt afgeven bouw dit eerst op voordat je er weer op gaat zitten

_Vanisha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 19:51

bedankt voor je reaktie.
Ik ben niet bang voor haar als ik met der wandel ofzo of in de omgang het is echt als ik erop zit en rijd (nouja poging tot dan)

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:04

Wat vervelend voor je. Ik ben zelf ook een enorma angsthaas, dus ik weet wat het is om bang te zijn. Misschien helpen deze ideeën wat voor je:

- Heb je toevallig geen stalgenoot, vriendin of kennis met een vreselijk braaf paard. Zo'n goedzak die echt geen stap fout zal doen, misschien kan je daar je vertrouwen op terug krijgen voor je weer op je eigen pony stapt.
- Misschien voel je je zekerder als je iemand anders vraagt om jouw pony bijvoorbeeld eerst een half uurtje los/moe te rijden, zodat ze niet zo fris is als jij erop gaat.

Verder lees ik al dat je privéles hebt. Ik denk dat goede begeleiding van iemand die weet wat 'ie doet inderdaad héél belangrijk is als je bang bent. Dan niet zozeer voor 't rijtechnische gedeelte, maar dat je goed mentaal ondersteund wordt.

Heel veel succes!

_Vanisha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 20:11

laatste tijd ook was ze zo opgefokt.
aan de longe racen door de bak zogenaamd enge dingen zien en ineens op de rem.
De putten stonden in de bak van het racen en dan had ik zoiets wacht maar ik krijg je wel en ff flink laten lopen dat ze zeiknat was maarja dan durf ik wel als ik op de grond sta.
En mijn stalgenoot Letizia is haar ook onder handen aan het nemen en van het weekend gaan we samen proberen dus ben benieuwd

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:17

ik ben ook een keer van mijn toen 3,5 jarige ruin afgevallen lag toen ook onder me paard, hij klapte acheterover bij het zadelmak maken, en ik had gelukkig niks, maar scheiterd die ik ook ben, durfde er ook niet meer op.
Heel lang bang geweest , zadelmak laten maken door een ander want ik durfde t niet meer.
heb ook privelessen genomen met hem en zorgde dat ik nooit alleen met hem reed , ik durfde dat trouwens ook niet ,ik zat er ook heel gespannen op na een paar maandjes ( ja echt zo lang heeft het geduurd )durfde ik eindelijk alleen op te stappen en alleen te gaan rijden.
Maar echt aan pakken durfde ik niet ik was totaal niet streng voor hem omdat ik zo bang was, na een half jaar had ik weer vertrouwen en ben ik hem weer conseqeunt gaan rijden,
en ik vertrouw hem weer door en door wat ook kan want hij is superbraaf,
maar ik zou zeggen niet overhaasten en als je het weer even eng vind , even ontspannen gaan stappen en als jij en je paard weer ontspannen aan voelen weer gaan verder rijden
ik hoop dat je wat aan dit lange verhaal hebt
sorry nogmaals voor dit onwijs lange verhaal

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 23:14

ik heb je verhaal aandachtig doorgelezen. en er vallen me een aantal dingen op.

je zegt dat je bang bent dat je eraf valt als ze een sprongetje opzij doet of er een paar passen vandoor gaat. maar in de laatste periode dat je erop zat, en ze sprong opzij, ben je toen ook gevallen???

tevens lijkt het me uit je verhaal dat ze (je paardje dus ) op zich een heel lief dier is waar geen kwaad inzit. ik lees tenminste niets over problemen op de grond en aan de hand. je durft te longeren en met hem/ haar (effe niet opgelet ) durft te wandelen, klopt??
ga dan zo wie zo voordat jij, of je vriendin, erop gaat eerst longeren. dat is nl ok goed voor jullie band. en dat ze nu loopt te donderjagen aan de longe kan ik me wel voorstellen. energie te veel (door weinig tot geen werk) en het kan heel goed zijn dat ze heel graag weer aan het werk wil, en daarom zo uitgelaten is.

ik kan me je angst heel goed voorstellen, ben nou ook niet de held van de eeuw . maar ik heb ook al een aantal ruiters geholpen die ook bang waren geworden van hun eigen paard (door wat voor reden dan ook).

als allereerste longeren voor wie dan ook erop gaat. en ik zou zelf zeggen in het begin eerst alleen je vriendin. als die klaar is met rijden kan ze jou erop zetten en de paardje aan de hand rondleiden (om uit te stappen). dit geeft je de garantie dat hij/zij er niet vandoor kan gaan of opzij springen. van daar uit rustig uitwerken naar: vriendin klaar met rijden, erop en stukje stappen zonder haar ernaast. dan nog een stapje verder met nog 1 rondje draf. enz enz. dit gaat niet in 1 dag zoals je zult snappen, en probeer niet te snel weer van alles te doen. maar doe het echt stapje voor stapje.

ik heb met deze manier een ruiter geholpen die echt niet meer op dr paardje durfde, en na 3,5 maand reed ze weer zelf. probeer het niet alleen, de negatieve spiraal is erg moeilijk te doorbreken en er hoeft maar piep te gebeuren en je durft weer niet te rijden.
ik hoop dat je vriendin je kan helpen. en priveles is super al zou ik dat nu (en dat klinkt gek) even achterwege laten. de druk om het dan goed te doen en teveel te willen is dan nl veel groter dan je denkt.

veel suc7.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:55

ik heb het zelf niet meergemaakt, maar een vrien van me wel.
hij was aan het galloperen... en toen gleed zijn paard uit... en viel op hem. hij had een gebroken been ( ) en paard had gelukkig nix.
hij is toch blijven rijden enzo, maar durfde helemaal niet meer te galloperen..
nu zitten we samen te lessen, op de manege ( hebben allebei geen eigen paard ) en in het begin als hij moest galloperen... wou het paard gewoon niet, omdat hij zo angstig en stijf erop zat. na een tijdje lukte het al beter.. en toen hij vaker had gegallopeerd, vond hij het leuk, en lukte het steeds beter.. nu is hij ook niet meer bang.

ik ben het met rina eens, doe alles stapje voor stapje.. bouw het weer langzaam op. het duurt ff.. maar voor je het weet rij je weer op dr

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:34

Mijn vriendin heeft hetzelfde meegemaakt. Het was zelfs zo erg dat ze er helemaal niet meer op durfde. Haar ouders hebben toen het paardje 2 jaar op het land laten staan. Mijn vriendin ging ondertussen bij een manege rijden. Daar leerde ze in die tijd op de moeilijkste paarden rijden..... hoe wilder hoe mooier vond ze het. Een paar maanden terug kreeg mijn vriendin van de ouders de keus... of rijden op eigen paard of paard naar de slacht (het paard is niet verkoopbaar heeft stal, weide en trailer gebreken).

Mijn vriendin is er toen op gegaan en bij de eerste misstap die haar paard maakte (lees steigeren en bokken) heeft ze hem enorm ervan langs gegeven. Haar paard bleef stilstaan, keek verwonderd achterom en heeft sindsdien als een mak schaap gelopen. Ze rijdt hem nu iedere dag en is er kei-gek mee.

Dus wanhoop niet. Misschien dat jij er over een tijdje ook om kunt lachen. Ga het niet forceren maar probeer het langzaam op te bouwen, en misschien moet je net als mijn vriendin eerst durf krijgen op andere paarden. Ik wens je in ieder geval heel veel succes.

Tessalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:43

ik ben zelf oook heel erg bang geweest maar het gaat nu super ik heb heel veel privé les en ik bou het langzaam weer op en het gaat heel erg super maar ze is nog maar 5 jaar dus ook jong maar ze kent al heel veel me tante helpt me die zit al 30 jaar op paardrijden en die leert mij en me npony heel veel dingen dus en in september als het dan nog zo goed gaat mag ik wedstrijden doen

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:27

ik ken je gevoel helemaal. zoals hier voor al is gezegd ga eerst longeren en er dan op aan de longe.... zorg dat de gene die je longeerd iemand is die je helemaal vertrouwd... bouw het heel langzaam op... desnoods meteen afstappen als je je goed voelt voordat het weer fout gaat en je weer gaat verstijven....

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 11:34

Er is nogal wat gebeurd wat je niet nog een keer wilt meemaken. Daarom zit je nu gespannen op je paard. Alleen door te rijden en op den duur te merken dat ergens van schrikken niet altijd het gevolg heeft dat jij eraf ligt, kun je over deze angst heenkomen. Hoe lang dit proces duurt, kan niemand je vertellen. Ik heb zo'n periode meegemaakt, nadat mijn paard een keer op hol is geslagen. Pas nadat ik merkte dat het heel goed ging en voor mijzelf kon accepteren dat het een ongelukkige samenloop van omstandigheden was en het een eenmalige kwestie betrof, kwam de ontspanning weer. En wanneer je ontspannen zit, zit je vaak beter in het zadel en kun je makkelijker met de beweging meegaan van je paard. Wens je sterkte en succes.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:27

Ik ga helemaal met de methode van Rina mee, probeer dat maar zou ik zeggen en verder veel suc6 en sterkte

bigbenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:34

Ptries schreef:
Wat vervelend voor je. Ik ben zelf ook een enorma angsthaas, dus ik weet wat het is om bang te zijn. Misschien helpen deze ideeën wat voor je:

- Heb je toevallig geen stalgenoot, vriendin of kennis met een vreselijk braaf paard. Zo'n goedzak die echt geen stap fout zal doen, misschien kan je daar je vertrouwen op terug krijgen voor je weer op je eigen pony stapt.
- Misschien voel je je zekerder als je iemand anders vraagt om jouw pony bijvoorbeeld eerst een half uurtje los/moe te rijden, zodat ze niet zo fris is als jij erop gaat.

Verder lees ik al dat je privéles hebt. Ik denk dat goede begeleiding van iemand die weet wat 'ie doet inderdaad héél belangrijk is als je bang bent. Dan niet zozeer voor 't rijtechnische gedeelte, maar dat je goed mentaal ondersteund wordt.

Heel veel succes!
]
ik geef je gelik ik heb ook een kennis gehad met angst en heb der een paar keer op mijn goede brave dancer laten gaan en nu pakt ze alles weer an ze durft ook weer op die moeilijke pony/paarden en ze gaat nu zo vlot voor uit dat ze zo menteen al de l1 in mag ik wil je best helpen m met dat vertrouwen te winnen als je niet te ver woont waar woon je ergens??
xx gaby als je wilt en je hebt msn voeg me maar toe gabydaalmeyer@hotmail.com

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 18:41

Ik zelf ben eigenlijk nooit bang. Ik durf elk paard wel aan en deins niet terug voor bokkers of steigers. Ik begrijp dat je bang bent geworden maar waarom? Ze is toch niet expres uitgegleden? Ze wou toch zeker niet expres op jou liggen? Maar hier een tip: Misschien kun je eerst op een ander paard rijden dat heel mak is. Zo krijg je weer vertrouwen in het rijden en kun je langzaam aan weer op je pony. Als je je vertrouwen terug hebt kun je beginnen door eerst aan een longe te rijden. Dan kan iemand jou ook vanaf de grond helpen met het rijden enzo. Zo kun je het steeds opbouwen tot je het weer helemaal zelf durft.

Succes verder!!

Feti

Re: Bang zijn om te rijden op eigen paard. (Heel lang verhaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:45

Ik ben jaren geleden met mijn IJslandertje gevallen, op de weg (au!) en hij lag bovenop mijn benen. Kon dus niet opstaan en ik ook niet! En natuurlijk niemand te zien! Uiteindelijk is hij heel voorzichtig opgestaan (was echt lief van hem, want hij zat met zijn ijzertjes vlak bij mijn gezicht!) Dat laatste stukje zijn we naar huis gestrompeld. We waren allebei een poosje kreupel, hij langer dan ik (hij had zijn knieen openliggen, gelukkig geen ernstige beschadiging) Na een poosje ging ik hem weer rijden, zenuwachtig om hem te rijden was ik gelukkig niet , ik reed hem al zo'n 4 jaar en was altijd superlief. Hij struikelde nou eenmaal, was niet express. Maar toen met het rijden, struikelde hij weer (hij let niet altijd op waar hij zijn platpoten neerzet) en ik schrok me echt het rambam! Maar er gebeurde niks en hij struikelde zo regelmatig (ik heb hem na laten kijken, hij mankeert echt niets, hij struikelde altijd al) dat ik er aan wende. Nu is hij inmiddels 19 en struikelt nog steeds. Alleen het opvangen gaat langzamer (in dat opzicht kan ik merken dat hij ouder wordt) en ligt hij wel eens weer bijna op de grond (bosgrond gelukkig) Ik wen eraan, soms schrik ik effe , maar het went echt. Ik durf niet meer zo hard te galopperen, maar ja, laatst toch weer gedaan, goed op zijn achterhand gereden en alla, heerlijk gegaloppeerd Wat ik maar even wil zeggen met dit lange verhaal , bouw het langzaam op, zorg dat je het vertrouwen krijgt. Trek er een jaar voor uit, het heeft bij mij ook een paar maanden gekost voor ik niet mee schrok bijelke struikel. Doe niks wat je niet durft en verleg je grenzen langzaam. Succes!

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:34

heeft je paard ijzers zo jah is ze mischien daardoor uit gegleden dat heeft mijn haflinger ook heel vaak (ook omdat ze best lomp is )
ik kan best begrijpen dat je nu bang bent.
maar je moet wel weten een paard gaat (bijna) nooit expres op jij liggen of wat dan ook.
ik ben ook een tijdje bang geweest voor mijn paard omdat die gaat liggen tijdens het rijden.
ik wou zelfs stoppen ik heb toen gedacht ik kijk het nog even aan.
en sinds dien gaat het beter ze licht nog wel is maar ok dat leer je niet gelijk af.
maar jah het gaat nu niet om mij probleem maar om die van jou.
ik hoop dat je nu weer het vertouwen terug hebt en dat het alweer beter gaat met jullie.

_Vanisha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 15:03

iedereen hardstikke bedankt voor jullie reaktie.
Het doet me eigenlijk wel goed dat ik weet dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Ik sta nog steeds aan het begin om overnieuw te beginnen en weet niet of het nog goed komt.
Maar ik heb me in ieder geval voorgenomen om het in ieder geval nog een paar maanden aan te zien en proberen.
Ze heeft nu geen ijzers meer toen met die val wel maar daarna heb ik ze ervanonder laten halen i.v.m. veel wegglijden enzo.
Maar ik hou jullie op de hoogte hoe het nu verder gaat enzo maar kan nog wel een tijdje duren want begin van voor af aan
groetjes vanessa

Xx_Mitt_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 19:51

Ik begrijp je Heeeeeeeeel goed, ben op dit moment ook zo bang.
ik was opzoek naar een eigen paard, een tinker. en heb verschillende tinkers gezien en ook gereden, toen was ik nog helemaal niet bang en had ook wel zin in een vrij pittig diertje.
totdat ik op een tinker zat die meteen begon te rennen als een gek, steeds maar harder en harder en ja daar lag ik dus.
sindsdien ben ik heel bang om op mn paard te rijden ( heb naderhand toch een lieve tinker gevonden)
gister voor de eerste keer op de rijden, ik zo bang als een haas, echt ik trilde zelfs, maar na een halfuurtje durfde ik al zonder longeerlijn te draven, beetje stelling vragen, paar voltes gemaakt etc. dus ik dacht jippie! het lukt weer een beetje.

maar je raadt het al naast de bak sprong een pauw van een dakje, een mijn paard ( tinker nogwel) als een idioot door de bak rennen, weer er van af gekukeld en nu zie ik er erg tegenop als ik 'binnekort er weer op 'moet' stappen..
ik ben heel erg bang datr mn paard weer schrikt en gaat rennen:(
IK WEET ME GEEN RAADT MEER!

ik kan haar nog terug brengen naar de vorige eigenaar, maar voor de rest is ze zo lief en ze loopt zo mooi als een fries.
maar ik sta echt letterlijk te trillen op mijn benen alleen aan de gedachte dat ik er weer op moet rijden en dat er dan weer iets is waarvan ze schrikt en wegrent * HELP*

Xx_Mitt_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 19:54

Ik wens je verder heel veel succes met je Fjord, weet hoe je je voelt.
Misschien ben ik zelfs nog banger *schaam*

albonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 20:05

mijn schoon zusje had sit ook die heeft er alleen levends lang letsel aan over gehouden nu zat ik laatst met dat paard in de les en ze ging mee om te kijken en na een aantal keer gezien te hebben hoe goed het ging en hoe braaf ze was heeft ze toch weer een half uur op dat paard gereden. dus mischien als jij ziet hoe braaf ze is bij een ander dat je er ook op klimt of dat het in iedereval maakelijker gaat.

heel erg veel succes en sterkte maar denk wel heel goed over je beslissing na en doe hem niet te snel weg.

Saphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 20:31

hallo,
mischien kan je beter eerst op een heel brafa paard rijden waarvan je zeker weet dat ie nix doet.. en als je dan weer een beetje meer zelfvertrouwern hebt en een beetje steviger in het zadel zit dan kan je daarna beter weer op je eige paard:). suces drmee

groetejs Lynn

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-05 23:44

Xx_Mitt_xX schreef:
Ik begrijp je Heeeeeeeeel goed, ben op dit moment ook zo bang.
ik was opzoek naar een eigen paard, een tinker. en heb verschillende tinkers gezien en ook gereden, toen was ik nog helemaal niet bang en had ook wel zin in een vrij pittig diertje.
totdat ik op een tinker zat die meteen begon te rennen als een gek, steeds maar harder en harder en ja daar lag ik dus.
sindsdien ben ik heel bang om op mn paard te rijden ( heb naderhand toch een lieve tinker gevonden)
gister voor de eerste keer op de rijden, ik zo bang als een haas, echt ik trilde zelfs, maar na een halfuurtje durfde ik al zonder longeerlijn te draven, beetje stelling vragen, paar voltes gemaakt etc. dus ik dacht jippie! het lukt weer een beetje.

maar je raadt het al naast de bak sprong een pauw van een dakje, een mijn paard ( tinker nogwel) als een idioot door de bak rennen, weer er van af gekukeld en nu zie ik er erg tegenop als ik 'binnekort er weer op 'moet' stappen..
ik ben heel erg bang datr mn paard weer schrikt en gaat rennen:(
IK WEET ME GEEN RAADT MEER!

ik kan haar nog terug brengen naar de vorige eigenaar, maar voor de rest is ze zo lief en ze loopt zo mooi als een fries.
maar ik sta echt letterlijk te trillen op mijn benen alleen aan de gedachte dat ik er weer op moet rijden en dat er dan weer iets is waarvan ze schrikt en wegrent * HELP*

Mitt waar ligt Einighausen????

_Vanisha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-05 14:00

even een update.
Ik heb vorig weekend even gereden in de bak.
Letizia heeft eerst gelongeerd en daarna er op.
Ik ben na haar erop gegaan aan de longe dat ging best goed en zat ook best ontspannen.
Toen heb ik nog even los gestapt in de bak maar voel me gelijk weer wat rottiger maaja alles is goed gegaan gelukkig.
Vandaag op buitenrit geweest.
Letizia de eerste helft ik daarna was eerst van plan om aan het halstertouw te gaan maar ben toch los gegaan en letizia er naast op de fiets.
Ik voelde me niet echt veilig en prettig want ze was heel kijkerig ze loopt gewoon te zoeken constant en dat maakt me weer onzeker omdat ik dan denk oh ze gaat weer op zij springen enzo.
Gelukkig is deze rit ook goed gegaan maar dan denk ik weer terug normaal ging ik helemaal alleen lange buitenritten maken en nu rijd ik buiten met iemand ernaast op de fiets en voel ik me nog niet veilig.
Nou ja hoop dat het ooit nog eens goed komt maar dit was het weer even voor vandaag
groetjes vanessa

L0veR0sanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-05 14:05

Ik zelf heb het niet meegemaakt maar een meisje van me op de manege wel, zaterdag was ze aan het rijden met haar paard . Het paard was een beetje wild aan het doen en begon te steigeren, klapte vervolgens achterover boven op haar. ze stond direct weer op en zakte na een poosje weer in elkaar en reageerde niet meer. ze is toen naar het ziekenhuis gebracht en lag in coma. toen ze weer bij kwam schreeuwde ze het uit van de pijn en ze hebben haar weer in slaap gebracht. ze is sinds woensdag gelukkig buiten levensgevaar