Hallo,
Ik had even een vraag en misschien kunnen jullie me daar een beetje mee helpen. Het is geen groot probleem maar toch...
Nou kijk ik rijd nu sinds kort in de L1 en dat gaat aardig goed, alleen het probleem is dat mijn paard ontzettend lui is, als hij wat harder moet werken dan probeert hij alles om er onder uit te komen.
Nou vind hij het wijken een beetje moeilijk, hij kan het wel want hij heeft M2 dressuur gelopen, maar door een ongeluk is hij over het algemeen wat stijfer in zijn rug en als hij moet wijken moet hij die spieren gebruiken en dat is juist wat hij niet wil.
Als ik het wijken inzet begint hij aardig goed, maar na een paar passen pakt hij zijn bit vast, gooit zijn hoofd omhoog en rent of snel naar de overkant of naar de hoefslag. In mijn proeven ook, hij valt altijd veels te veel over de buitenschouder, en hoeveel buitenbeen en buitenteugel ik er ook bij hou, hij is zo sterk en begint te rennen.
Nou rijd ik hem soms met een slof (nou niet meteen gaan gillen, aangezien sommige hier heel heftig op kunnen reageren) en dat gaat heel goed, omdat ik hem dan iets meer bij me kan houden en hem echt opzij kan drukken en dan gaat hij ook echt werken. Maar ik wil niet elke keer die slof erbij pakken, en in me proef moet hij het ook zonder hulpteugel doen.
Dus heeft iemand nog tips hoe ik dit kan verbeteren ZONDER hulpteugel?? En niet denken dat het paard het niet kan/snapt hij probeert er gewoon onder uit te komen....
Nou ik ben benieuwd, alvast bedankt!
xxx