overgestapt van manege

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NiNa_14

overgestapt van manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 20:56

ik heb een vraag ik ben van manege verandert maar de rijstijl is heel anders waar ik eerst reed was het wachten tot het paard naar beneden ging lopen en aan de teugel kwam
nu is het zo dat het op de nieuwe manege zo is na het instappen moeten we op de lange zijde stelling laten lopen en soms stil staan en dan teugels heel strak houden zodat ze naar beneden komen ik twijfel een beetje aan de manier

dus hier mijn vraag welke manier was beter??

M3isSi3j

Re: overgestapt van manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 22:25

de methode van je oude manege is kwaliteit, die van je nieuwe manege is kwantiteit. Ofwel die eerste methode is beter maar duurt lang, die andere methode is minder goed maar wel snel.

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 08:13

Tja de waarheid ligt ergens in het midden als je gaat zitten wachten tot je paard vanzelf aan de teugel gaat kun je bij sommige paarden lang wachten maar heel veel druk nemen in de hand is ook niet de oplossing.
Je begint met een goede aanleuning en activeert vervolgens de achterhand waardoor het paard over de rug gaat lopen en de hals in de gewenste houding komt. Het is per paard verschillend hoeveel druk je nodig hebt aan de voorkant maar als je met de teugels heel strak houden trekken bedoelt lijkt me dit niet echt bevordelijk voor ontspannen ruggebruik.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 10:30

oke bedankt