Ik ben bezig mijn paardje weer aan het werk te zetten zonder veulen. Als ik het veulen op stal zet tijdens het rijden reageert Utah amper op het gehinnik van haar veulen.
Maar laat ik het veulen tijdens het rijden in de wei staan, dan gaan we bokkend, steigerend en racend door de bak.
Ze is dan zo boos, maar op de een of andere rare manier is het niet direct op mij gericht. Want voor de rest doet ze nog hartstikke lief en aanhankelijk. En als ik eenmaal gewonnen heb, dan geeft ze ook over en gaan we gewoon alsof er niets gebeurt is aan het werk.

Er wordt tegen mij gezegd; "aah joh zet het veulen dan toch gewoon altijd op stal als je gaat rijden"
Maar met 30 graden is dat niet uit te houden en vind ik dat dus een beetje zielig voor het veulen. Plus we hebben nog een jaarling staan waarmee Azet (veulen) altijd wil spelen en dan heeft hij de kans, want Utah jaagt de jaarling altijd weg als ze erbij staat.
Heeft er iemand suggesties hoe ik een balans kan vinden tussen het rustig houden van mijn paardje, maar ook het veulen niet in een stal hoef te zetten van over de 30 graden.
Groetjes Suzanne
.