paard wankelt

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ppl0026

paard wankelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 16:59

Mijn pony 'wankelt' heel erg. Als ik naar de spiegel toe rijd zie ik duidelijk dat ze haar benen heel scheef en lukraak ergens neerzet. Ook als ik voltes rijd valt ze heel erg naar binnen (vooral in de linkergalop). Heeft dat iets te maken met balans en is er iets wat ik eraan kan doen? Je ziet er in zijaanzicht (dus als ik haar longeer) niks van, maar het is wel heel duidelijk te voelen als je erop zit.

M3isSi3j

Re: paard wankelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 17:08

Je moet je paardje rechtrichten zodat die in balans komt. Pas als die lekker los en recht in zn rug is zal die ook van achtere sterker worden en daardoor ook weer beter in balans.

Hoe oud is je paardje? Als die erg jong is hoort dat gewoon bij de leeftijd, als die nou al wat ouder is zou je voor de zekerheid zn rug ed. na kunnen laten kijken of er niets mis mee is.

goeie oefeningen die je kan doen om je paardje rechter, beter in balans en sterker van achter zijn:

* balkjes of cafeletjes lopen
* kleine sprongetjes
* veel rechtuit stappen op een verharde weg waar die nergens steun heeft aan een wand of iets
* veel binnehoefslag rijden (netjes met contact op 2 teugels en tussen 2 benen)
* veel diagonalen
* veel A-C lijn rijden
* heeel veel overgangen, schijnovergangen ed. rijden!
* bergjes rijden
* mul zand rijden
* longeren met pessoa, dubbele teugel, balkjes of cafeltjes (niet vast bindne moet touwtjes of iets dergelijks!)
* vaak aangaloperen van uit draf of stap en kleine stukjes galoperen
* veel figuren rijden

Denk er aan dat je alles wat ej doet een gelijke druk heb op je beide teugels, overgangen rijdt op je zit en been hulpen en een constant contact houd met je paard zowel in de mond als met je benen tegen zn buik.

Succes!

Mii_JuúL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 18:36

Ja dit is precies goed

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 19:15

Bedankt!
Ze is al 11 jaar, dus niet echt jong.. Misschien is het idd slim om haar rug even na te laten kijken.