Opbouw training met arthrose na rustperiode

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shayla

Opbouw training met arthrose na rustperiode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 00:24

Omdat ik op het medisch topic niet zoveel reacties krijg , zet ik even hier de link neer , misschien dat er hier nog ideeën / suggesties vandaan komen ?

viewtopic.php?f=3&t=433027

Alvast bedankt.

terlygert

Re: Opbouw training met arthrose na rustperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 10:46

Hoe lang heeft je pony stil gestaan dan??
En hoe zwaar was de artrose?

Ik ben begonnen met 2 of 3 weken lang alleen maar een kwartiertje niet langer (!!!) gewoon te stappen en geen rare dingen doen zoals krappe voltes ofzo. Dan belast je zn gewrichten alleen maar meer.
En dan weer heel rustig opbouwen steeds weer een klein beetje erbij.

Misschien vinden anderen wel dat ik overdrijf met 2/3 weken (of meer) alleen maar stap, maar als je het gaat forceren dan ben je nog verder van huis...
Mijn pony kreeg van de DA een middeltje (gelatinaat) en dat is een hele grote emmer en hij krijgt het nog steeds, tewijl ik alweer een tijdje bezig ben.

Het werkt echt fantastisch.

Shayla

Re: Opbouw training met arthrose na rustperiode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 12:39

Ze heeft nooit helemaal stil gestaan omdat we gewoon mochten mennen met haar. Maar ze heeft al zeker een maad of 3 a 4 niet meer onder het zadel gereden. En natuurlijk lekker elke dag de wei in.
De arthrose is in een beginnend stadium (zie m'n andere topic )

Van de geletinaat heb ik hier ook nog een emmer staan. Ik merk alleen totaal geen verschil met als ze het krijgt of als ze het niet krijgt