heeeeeelp trampoline angst...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lieferdje

heeeeeelp trampoline angst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 22:37

nou mijn paard is echt mega bang voor van die tuin trampolines van die grote....ik ken echt alles doen maar hij gaat er niet langs...hij vind ze echt dood eng...

zijn er hier mensen die hetzelfde probleem hebben of kennen en wat ken je hieraan doen?

ik weet me soms echt geen raad meer als ik buiten rijd want dan krijg ik hem met geen mogelijk heid aan de gang en er nou op los t gaan zitten slaan met de zweep vind ik ook maar niks...

HedwigG

Re: heeeeeelp trampoline angst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 07:27

mijn pony vind ze ook doodeng! krijg haar er ook echt niet langs! nu hebben wij een stukje weiland waar we ze overdag naar toe brengen en daar wonen kleine kinderen, en wat hebben die een trampoline! en die staat gewoon naast het weiland.. ze vind ze nu al een stuk minder eng!

Roebin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:40

Met een andere pony ernaar toe gaan die niet bang is, misschien durft jou pony dan ook.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:31

Rustig er langs wandelen met je paard aan de hand (wel op het hoofdstel) dan kan ze jou volgen en hoeft ze zelf niet de moed op te brengen om er zonder 'bescherming' langs te gaan. Ook rustig laten kijken. Meestal is 1x vertrouwen geven aan de hand voldoende

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:44

Er is hier al een topic over geweest en daar zijn best handige tips in gegeven, mss even zoeken, weet zo 1,2,3 niet meer welk topic, geloof eenmaandje trug ..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 15:22

Die van mij vind ze ook doodeng, dat heb ik gister wel weer gemerkt, want op het strand stond er zo´m trampoline en die kids waren heerlijk aan het springen, alletwee de paarden draaiden steeds om, maar ik kwam met Rashida wel steeds een stukje dichter bij en uiteindelijk ging ze er langs en dacht het andere paard, hee ik moet ook nog mee, dus die ging er ook langs..

Een tip: Blijven doorzetten, steeds een stapje dichter bij proberen te komen en als hij er eenmaal langs is geweest, goed belonen

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 23:11

nou ik heb tip 1 aan hoofdstel mee gaan lope nou ik kwam er niet eens in de buurt....van die hele trampoline...
me pony scheet echt in ze broek van angst..
nu ga ik de rest van de tips probere...
en kere jullie pony´s soms ook om als ze zo een trampoline gevaarte zien