Ze was weer zo opgefokt dat ik weer in volle galop de buitenbak doorging. Niet kalm te krijgen!
Uiteindelijk met bloed zweet en tranen had ik haar in een normaal tempo. Toen gingen we springen ( parcour van de afgelopen wedstrijd stond nog in de bak dus gingen we parcour rijden )
Nou daar gingen we weer hoor: kop omhoog en racen met die hap. Echt in een loeitempo, niet normaal.
Daarna wilde dame een paar keer niet meer springen dus weigering na weigering of de galoppas, afstand paste niet. ( wat wil je met zo'n tempo) Echt waardeloos. Ik kon geeneens normaal op mijn kont zitten.
En woensdag heb ik mijn eerste wedstrijd!
Hoe ga ik dit goed krijgen?Buiten is echt een ramp, binnen gaat wel goed, tenminste "beter"
Hoe kan ik haar normaal een tempo laten galoperen buiten zonder dat ze met de kop omhoog knalt en er in een race tempo vandoor kaggeld. Het was geen zitten aan! Alles wat ik deed was verkeerd. Nog harder en harden was het enigste wat ze kon en stoppen voor de hindernis. Boehoe boehoe. Wat is het nou? Ik heb nu ook prive springles maar dan gedraagd ze zich als een engeltje. Ik weet gewoon niet wat het nou is dat ik haar niet normaal kan laten galopperen en kan laten springen.