Achterhand

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:43

Mijn paard (een draver) heeft problemen met galoperen, hij kan het best, zit ook erg lekker en doet het goed. Maar hij sleept zijn achterbenen mee. Hij zet ze er niet goed onder. Ik heb alleen niet het idee dat hij erg op de voorhand loopt. Met springen en wijken enz. gebruikt hij zijnachter hand wel goed maar ik zie heel erg dat hij gewoon in de gangen niet netjes loopt. Hoe kan ik dit verhelpen en zorgen dat hij zijn achterhand+benen goed gaat gebruiken?

Biepje

Re: Achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:44

veel overgangen maken draf-galop-draf en stap-galop-draf. voor de rest ook doorgalopperen en terugnemen, cavaletti in draf en galop, achterhand sterker maken dus.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:47

en welke oefeningen die je in galop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:49

Hij heeft een erg sterke achterhand, alleen in stap al zie je de spieren overal lopen en zijn afzet is ook zeer krachtig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:53

Veel voltes en springen vanuit de galop, (maar ook van uit de draf) En veel op de binnenhoefslag/afwenden

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:57

dan zou ik toch adviseren veel middengalop-arbeidsgalop te oefenen, ook veel lange stukken galopperen en heuveltjes galopperen, dan moet ze wel onderzetten. het is dus echt een probleem van onderzetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:04

Ja, zijn achter benen bunnelen een beetje mee. Ik rij endurance en ik doe regelmatig draftrainig waar in ik 4 tot 6 km achter elkaar draaf

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:04

dat is lastig, kan ik me voorstellen... ja, oefeningen doen waarbij hij wel moet onderzetten, zoals cavaletti in galop, heuvels, overgangen... je kan het zo gek niet bedenken.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:12

Ik zou ook gaan schakelen in de galop.Veel overgangen rijden van draf naar galop en weer terug en dan niet te lang door galopperen.In de galop zelf af en toe eens een pasje vooruit rijden en dan weer eens een paar pasjes terug nemen.Eerst maar een paar pasjes niet gelijk een hele zijde.Hierdoor gaat je paard zijn achterhand in de galop beter meenemen.En cavaletti's galopperen wil ook wel helpen vinden paarden vaak wel erg lastig om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 08:22

Klinkt allemaal vrij logies, ik ga het wel proberen bedankt.