tip voor een goede handhouding

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

tip voor een goede handhouding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 18:45

Als je problemen hebt om je handen op de juiste plaats en in de juiste positie te houden moet je het volgende eens proberen.
Neem samen met je teugel een zweep in je hand in de omgekeerde positie. Je hebt nu het uiteinde van de zweep voor je hoofd (in het geval van een dressuurzweep). Je ziet nu ten allen tijde waar je handen zijn en wat ze doen. Je kunt ze nu niet onopgemerkt kantelen of ermee wiebelen want dan begint die zweep voor je ogen te dansen.

In stap lukt het me vaak nog wel om mijn 'debielenhandje' op zijn plek te houden maar eenmaal meer aan het werk dwaalde hij toch altijd weer af. Nu zie ik dat meteen en kan ik het corrigeren.

Biepje

Re: tip voor een goede handhouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:45

die is leuk, en ik zal hem onthouden! ik heb er zelf geen last van, maar ik zie vaak mensen die er geen raad meer mee weten.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 20:17

Dit kan wel eens een waardevolle tip zijn .Ik heb vaak als ik een tijdje aan het rijden ben en wat vermoeid raak dat mijn linker hand in de piano stand zakt en dan zou ik nu dus de zweep voor of in mijn snufferd krijgen.Dan staat mijn hand direct weer mooi rechtop denk ik.

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:10

Dit ga ik ook eens uitproberen. Wat een super tip. Wordt er ook altijd op gewezen dat ik mijn handen rechtop moet houden tijdens mijn les.