Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Sjonniej schreef:En heb je al geprobeert om hem 100 meter achteruit te zetten en daarna weer verder te praten met hem?
Elise schreef:Ik denk eerlijk gezegd niet dat paarden met opzet mensen stangen. Als dit paard niet gewend is aan alleen op buitenrit gaan (wat betekent weg van zijn vertrouwde omgeving en vooral weg van de kudde) dan vind ik het helemaal geen vreemde (maar idd wel gevaarlijke) reactie.
Ga dus niet alleen, of ga wandelend aan de hand. Mijn paard durfde jaren geleden ook niet verder dan 100 meter van stal. Als hij er netjes 5 liep draaide ik als beloning om, de dag daarna liepen we 10 meter verder enzovoorts! Soms stonden we ergens 20 minuten stil, dan was het gewoon even te veel. Geef hem teneerste de tijd en het vertrouwen. En ik denk dat meppen weinig positieve invloed op het vertrouwen heeft..
maykie schreef:Als je gewoon een stukje met hem aan de hand gaat wandelen, beetje laten grazen, dat hij het dan ook? Is het echt dwarszitten van hem of is hij bang? Heeft hij wel vertrouwen in je? Doet hij dit bij de eigenaar ook?

).
).