Ik heb mijn paardje sinds 7 maanden. Ben sinds 2 maanden echt aan het trainen. Om de dag longeren en 2 tot 3 keer in de week rijden. 1 keer in de week krijg ik les.
het is niet makkelijk omdat ze me erg uitprobeert. Op zich geen ramp, ik zet ook goed door, maar goed. Het bokken, steigeren en staken wordt steeds minder. Voordat we zijn waar ik zou willen zijn ben ik een ruime tijd verder. Daar is natuurlijk geen peil op te trekken.
Zodra ik alleen rijd gaat het redelijk. Als ze kuren heeft is het altijd vechten, maar dan geeft ze zich zeker over en rijden we prettig.....echter zodra een ander paard in de bak komt of meerdere paarden is het patat....Ze raakt helemaal van de kaart en ik ben dan eerst een kwartier minimaal bezig met haar rustig te houden!
Ik hoor vaak dat dit niet mag gebeuren want als je je paard onder controle hebt en het paard luistert naar je dan doet het paard dit niet.....persoonlijk ben ik van mening dat dit echt karakter bepaald is. Niet ieder paard is hetzelfde.
Dit weekend weer patat, ik alleen in de bak no problemo, 2 paarden erbij.....
. Toen ben ik in de losrijbak gaan rijden en het verschil was overduidelijk!!!Nu kan ik hier waarschijnlijk weinig aan doen. Ik ga het niet vermijden, ze moet er doorheen en ik ook. Maar ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
Ik rijd zonder zweep en sporen, ze moet eerst goed aan het been. Dan zien we wel verder. WE zijn ook net bezig nadat ze 2 tot 3 jaar heeft stilgestaan, dus de strijd die ze met me voert is niet vreemd.
Wellicht heeft iemand hetzelfde meegemaakt en kan ik bruikbare tips ontvangen. Ik ben niet bang, maar soms wel onzeker. Niet dat ze het merkt, maar zodra het dan weer drama is ga ik het altijd bij mezelf zoeken....doe ik iets verkeerd? Dan zou ze zich ook zo moeten gedragen alleen in de bak, maar dat verschil is veel te groot.....
Ik lees graag ervaringen en tips van mensen die bekend zijn met dit "probleem".

). Paard waar ik mee bezig ben is net onder zadel, maar reageert niet altijd direct op been. 1 x vragen, 1 x zeggen = niet luisteren? Tik bij, tot je reactie hebt icm je been.