pony schrikt overal van

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Char_elle

pony schrikt overal van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 19:01

ik kom wel eens bij een pony het is een welsh hij schrikt echt overal van als je je hand met omhoog doet schrikt hij al er mogen geen tasjes, vlaggen,veren in de buurt zijn en vooral geen paraplu's. hij schiet dan als een speer naar achteren. wie weet wat je er tegen kan doen?
de pony is ong. 6 jaar

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re: pony schrikt overal van

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:23

Probeer eerst het vertrouwen van de pony te winnen. Je kunt bijvoorbeeld bij hem in de wei gaan zitten en hem aan je laten wennen. Je moet vooral veeeel geduld hebben. En rustige bewegingen maken. Ik weet niet zeker of het dan minder wordt of dat het helpt. Maar anders zou ik het ook niet weten.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 19:25

hebben het vertrouwen al
Laatst bijgewerkt door Char_elle op 26-06-05 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:26

Dan moet de pony ergens anders neergezet worden. Die kinderen zijn veel te wild en te druk. Zo'n pony wordt daar nerveus van en schrikt alleen nog maar. Als de pony op een rustige plek staat zal hij ook kalmer worden en minder schrikachtiger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 21:13

Mijn paard heeft er ook last van,ik word er soms zo moe van.Ze doet perfect een schrikparcours i de bak.Vlaggen paraplu's ballen ,draaft vrolijk over plastic zeilen enz.
Maar buiten de piste,....... een ramp , en van de meest stomme dingen het eerst.Soms zeg ik wel ;komt er weer een mug voorbij?
Daar in tegen vrachtwagens tractoren graafmachines laten haar koud.
Ik denk dat het het aard van het beestje is.Ik heb er wel natural horsemanship meegedaan en dat heeft wel veel geholpen.Ze staat ook in een rustige omgeving waarvan ik zorg dat hij rustig blijft.