Naar beneden kijken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suppiej

Naar beneden kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 12:34

Van af het begin dat ik rij kijk ik naar beneden. Door dat ik naar beneden kijk zit ik niet meer recht op, ook ga ik mijn binnen hand vast zetten, enz. Als ik naar voren kijk is mijn zit ongelovelijk beter en zet ik mijn handen niet meer vast.

Heeft iemand een truckje ofzo om het naar beneden kijk af te leren??

ijsklontje

Re: Naar beneden kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 13:04

Je hoeft niet bang te zijn dat je paard ineens zal verdwijnen dus je hoeft hem niet in de gaten te houden. Ga proberen om je op bepaalde punten in de bak te concentreren.
Heb je les???? Vraag dan de instructeur er extra op te letten. Laat hem maar iedere keer tegen je zeggen:"Hoofd om hoog". IK had me zelf op de een of andere manier aangeleerd om mijn binnen hand over de schoft te tillen. Vraag niet wat ik er mee wilde bereiken, maar ik deed het. Ik reed regelmatig lessen mijn instructeur lette er gewoon stelselmatig op en zei het dan iedere keer. Ik ben er nu vanaf.

succes, want een gewoonte ongedaan maken kan ff duren

Mnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 15:53

Probeer je idd telkens te concentren op een punt voor je (op oog-hoogte dus). En als het kan zorg je ervoor dat er elke keer dat je gaat rijden iemand bij is die telkens zegt dat je voor je moet kijken. het maakt echt niet uit wie dit is, want je hoeft daarvoor geen verstand van paarden te hebben...

Deirdre_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 16:05

Ik heb dat ook, mijn instructrice zegt altijd dat ik gewoon door de oren van mijn paard moet kijken . Lukt veel beter ..

LilPetat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 16:45

Probeer op je gevoel te rijden, probeer te voelen wat er onder je gebeurd zonder te kijken en je daar heel erg op te concentreren. Ik zou persoonlijk niet een punt in de bak in gedachten houden omdat je je dan op dat punt gaat concentreren in plaats van dat je je concentreert op het paardrijden. Succes ermee!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:12

Om de paar meter tegen jezelf zeggen rectop zitten Wat ook wel wil helpen is om naar boven te kijken is makkelijker in een binnen bak want dan kun je de spanten of balken op het plafond als punt nemen om naar te kijken.

Het is een lastig probleem maar wees een tijdje zeer streng voor jezelf en dan zit je na een tijdje mooi rechtop.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 21:40

Juist wel een punt in de bak zoeken waar je dan naar toe rijdt zonder naar beneden te kijken, werkt hartstikke goed!

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 21:47

ik heb precies hetzelfde maar ik weet soms ook niet hoe ik dat op moet losse wel vraag ik aan me instructrice en aan me ma om daarop t lette

apollo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 16:33

ik heb dat probleem ook vaak maar het is lijk meer om op men handen te letten en omdat apollo soms nogal lastig doet,ik wil dan zorgen dat men handen niet teveel naar voren gaan en daarom ga ik dan naar mijn handen kijken,maar als ik erop let dan kijk ik rustig rond

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 12:45

Goed vooruit kijken en kijken waar je naar toe gaat rijden. Als je naar beneden kijkt, zie je misschien geld liggen, maar ja daar schiet je niets mee op, je voelt niets onder je. Als je recht voor je kijkt, kun je gaan voelen of je in balans zit, hoe de aanleuning in de mond is, of de drang voldoende naar voren is. Richt je op bepaalde punten, je paard blijft toch wel lopen. Je moet jezelf zien op een evenwichtsbalk waar je op loopt, alleen zit je nu op een evenwichtsbalk. Dat moet je voelen, kun je niet naar beneden kijken, want dan kun je evenwicht verliezen. Dus geen balans.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 16:03

Ik heb me eigenlijk aangeleerd om me hoofd gewoon omhoog te houden, en als ik naar beneden wil kijken, mijn ogen naar beneden te sturen en mijn hoofd normaal te houden.

(Als ik mijn 5-jarige paard rij (net dresuurmatig aan het beleren), kijk ik wel naar beneden, maar dan ben ik gewoon zo met hem bezig, dat mijn eigen houding me even veel minder interesseert , maar dat vertel ik nooit )

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 16:16

Als je een volte rijd ofzo, kun je ook naar de bordjes kijken... En bij middendraf, kijk ik altijd naar een ver punt *ik rijd altijd buiten* en doe net alsof ik daar helemaal naartoe moet
Dan gaat die middendraf ook veel beter! Maar dat trucje werkt bij mij ook alleen bij mijn pony hoor..
Maar ik denk dat je nou wel genoeg tips hebt
-xXx- Lissy

Useful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:06

Dit is een goed topic , Hier heb ik ook last van.. Ga het zeker is proberen..!

apollo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:13

ik heb gisteren er erg goed opgelet en ik vond dat ik het nu behoorlijk goed deed,meestal kijk ik gewoon als hij wel is trekt of als mijn ellebogen iets te ver naar voor zijn.maar als je verder heletijd naar beneden kijkt dan verslechterd je zit toch,dacht ik.maar het ging goed
xxx

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 12:07

Rijd van bordje naar bordje. Goed kijken waar je heen gaat.
En je zou zelfs bijv. staanders in de bak kunnen zetten. Dan moet je wel voor je kijken zodat je er niet tegenaan botst.

Of rijd in een volle bak. Je mederuiters zullen het vast niet op prijs stellen wanneer je ze bijna opzij rijdt.