paar vraagjes..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maarloesx

paar vraagjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 11:03

Hallo,

Binnenkort ga ik met mijn eigen pony op kamp (op les enz. zit ik nog niet) Maar krijg wel soms les thuis van een vriendin van mijn zus. Wij hebben hier 2 pony's. De ene is van mij en de ander van mijn zus. Maar die gaat niet mee. Nou heb ik een probleem want mijn pony is helemaal gehecht aan die andere pony. Ik rij wel alleen enz. Wat eerst nog niet kon. Ook maak ik buitenritten alleen maar dan loopt hij super sloom. Soms wil hij dan op een gegeven moment niet meer verder en loopt dan ook niet meer verder. Maar ik denk dat ik de pony niet de trailer in krijg zonder die andere pony. Wie heeft er een idee? Ik heb al wel een keer geoefend om de pony in de trailer te krijgen maar dat was met de andere pony er ook bij. en toen steigerde die de trailer uit en toen was de pony los gebroken (die van mij dus) dus nou is mijn vraag:

* Hoe krijg ik de pony alleen de trailer in?
* Hoe zou de pony daar zich gedragen op ponykamp?
* Hoe kan ik het voorkomen dat mijn pony de trailer niet uit steigerd?

Mocca

Re: paar vraagjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 12:48

Oke, mijn paard is ook heel erg gehecht aan andere paarden, die wil ook niet zonder zijn maatje in de bak rijden, naar buiten e.d.
Je vragen:

* De trailer in zal je moeten oefenen. Oefen eerst een aantal keer terwijl de andere pony er ook in staat, en rij dan niet weg. Als je dan naar kamp gaat, is je pony er aan gewend alleen de trailer op te gaan en denkt dan niet dat hij weggaat. Dan neem je hem stiekem toch mee Haha!
* Je pony zal zich hoogstwaarschijnlijk goed gedragen op ponykamp, want hij heeft daar andere paarden om zich heen en zal niet aan zijn vriendje thuis denken.
* Als je je paard in de trailer vastzet aan zijn halstertouw zie ik niet in hoe hij de trailer uit zou moeten steigeren Verward

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:47

Punt 3 van tamara, Idd.. Hoe kan die dan steigeren? Als het paard er in staat gelijk de buis achter ze kont zetten en vastbinden! dan kan die geen kant op. En wat ook helpt om je paardje de trailer in te krijgen is om eerst het paard van je zus er in te zetten, en dan je eigenpaard. En vervolgens als je eigenpaard vast staat stiekem het andere paard eruit te halen. Haha! Knipoog Maar dan heb je natuurlijk wel een 2 paards trailer nodig. Als dit niet het geval is, weet ik verder ook niks buiten het feit om gewoon te oefenen! Succes, en veel plezier op ponykamp! Knipoog

_deem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 13:43

Elsemiekje schreef:
Punt 3 van tamara, Idd.. Hoe kan die dan steigeren? Als het paard er in staat gelijk de buis achter ze kont zetten en vastbinden! dan kan die geen kant op. En wat ook helpt om je paardje de trailer in te krijgen is om eerst het paard van je zus er in te zetten, en dan je eigenpaard. En vervolgens als je eigenpaard vast staat stiekem het andere paard eruit te halen. Maar dan heb je natuurlijk wel een 2 paards trailer nodig. Als dit niet het geval is, weet ik verder ook niks buiten het feit om gewoon te oefenen! Succes, en veel plezier op ponykamp!

Maar dan raakt die andere pony waarschijnlijk vreselijk in paniek. En dan is een pony wel sterker dan zijn halstertouwtje....

Wat ik zou doen is inderdaad veel oefenen! Heel veel oefenenen! Leer je pony dat hij alleen moet zijn...zet hem maar eens alleen in zijn stal. Neem hem vaak alleen mee en leer dat hij het met jou ook leuk kan hebben.
Oefen ook alleen met de trailer! Doe dat ergens waar hij zijn maatje niet kan zien en waar geen andere dieren bij staan. Dan oefenen om de trailer in te gaan! Steeds een stapje verder!

Vervolgens ga je met hem rijden (in de trailer ). Neem hem mee naar het bos ofzo en doe leuke dingen met hem. Vervolgens breng je hem weer terug naar zijn maatje! Hij zal dan gaan begrijpen dat hij altijd weer terugkomt bij zijn maatje en dat hij het met jou ook leuk heeft!