pakt linker teugel vast

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

morella

pakt linker teugel vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 17:50

ik pak heel snel mijn linker teugel vast dat ik hem lang onder druk hou,nu pakt mijn paard bij mij natuurlijk vast.wie weet een oplossing ik weet dat ik het niet moet doen maar pakt hij vast doe ik dat ook.

M3isSi3j

Re: pakt linker teugel vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 18:45

Wat je moet doen is leren je linkerteugel los te laten. Begin eerst met je paardje eens recht te richten. Dit doe je door onder andere op de binnehoefslag en diagonalen te rijden. Als je rechtuit gaat heb je gelijke druk op je teugels en met je kuit om zn buik. Als je merkt dat die scheef loopt corrigeer je hem met je zit en een minimale been hulp (je handen doen dus niets) en daarna ga je weer netjes rechtop zitten en verdeel je de druk weer netjes over bijde benen. Als je paardje nou met een rechter stelling gaat lopen om ervoor te zorgen dat jij weer op links druk aan neemt moet je hier niet in trappen.. laat hem maar lekker rechtsgesteld lopen dit komt uit eindelijk wel. Het is van groot belang dat je niet in de verleiding komt de druk op je teugels te veranderen. Als je nou merkt dat je dit moeilijk vind gooi dan eens je linker teugel helemala los en hou je rechter teugel netjes op maat en rij dan eens verder met je been en zit hulpen.

Als je paardje recht is zal de druk vanzelf ook beter verdeeld zijn, zolang jij niet trekt zal je paardje dit ook niet doen!

Succes

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 08:58

Al leggen we het hier nog zo fijn uit, in de praktijk zal het voor jou erg moeilijk zijn om je paard met deze adviezen recht te richten. Het allerbeste is om dit gewoon onder begeleiding te doen. Neem dus lekker les. Een instructeur kan je net op het goede moment die tips geven die jij nodig hebt. Dit is natuurlijk niet iets wat jij in 1 les goed krijgt. Maar wel een probleem wat alle ruiters hebben. Elke ruiter heeft een favoriete kant om op te rijden.

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:49

Niks aan toe te voegen..

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 17:49

Les van iemand die je ziet rijden , werkt altijd nog het best.
Verder is het natuurlijk ook belangrijk dat je weet dat iets niet een medische oorzaak heeft, waarom een paard het bit vast pakt.