buikspieren trainen, hoe?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tuliera

buikspieren trainen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 09:47

kort vraagje: wat is de beste manier om de buikspieren van mijn 3jarige newforest te trainen? ze is nog jong, ik weet het maar ik wil graag een goed ruggebruik stimuleren Lachen

klomp

Re: buikspieren trainen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:07

veel schakelen om het paard op de achterhand te krijgen. voorwaarde is wel dat het paard scherp aan je been en zithulpen moet staan. verder lekker voorwaarts/ neerwaarts rijden.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:14

Ja bij jong paard/pony is dat vrij moeilijk, het makkelijkste is inderdaad tempowisselingen te rijden, dat je paard pony vertrouwen gaat krijgen om jouw hand op te gaan zoeken en daar op te gaan ontspannen. Activiteit begint in de achterhand en het is dus van achteruit naar voren rijden. Succes ermee.

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 19:48

Of longeren met het hoofd omlaag, daarbij train je de rugspieren zonder die vervelende ruiter die hem uit evenwicht kan brengen. Ook zal hij hier meer balans van krijgen.

Veel succes!

Edit: rugspieren moeten buikspieren zijn. De rug word losgelaten en buik aangespannen

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 20:36

Door galopperen train je ook de buikspieren. Natuurlijk wel met mate doen. Let ook op dat je aan elke kant evenveel rondjes doet, tellen dus. Bouw dat steeds een beetje op.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 17:34

Ik zou een trainingsschema opzetten. Als je de oefeningen goed afwerkt, ontwikkelt het paardje zich vanzelf op de manier die goed voor hem is. Ik zou me niet speciaal richten op het ontwikkelen van de buikspieren, of welke spieren dan ook. Het gaat om het geheel, dus het totale paardje.