Niet aan het been

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DanielleJ

Niet aan het been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 11:08

Alleen deze keer niet dat ie niet vooruit te branden is.. Nee, het zit zo, zodra mijn merrie een kriebel van mijn been aan haar buik voelt, gaat ze al harder. Ze springt niet weg, dat ik ook weer overdreven, maar ze reageert echt supergevoelig (En dat voor een dikke Belg... Knipoog )

Het is een beetje mijn fout, omdat ik moeilijk mijn benen aan mijn paard kan houden (Misschien is het daardoor wel ontstaan)

Ik dacht dus dat ze super aan het been was. Dat schijnt dus niet zo te zijn doordat ze meteen vertrekt zodra ze mijn been al voelt.

Ik heb les Knipoog

Wie weet hoe ik dit 'op kan lossen' (Ik denk toch meer op mijn beenhouding letten?)

MarijkeBun

Re: Niet aan het been

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:36

aan het been en vluchten voor het been zijn de 2 verschillen.
hij doet dit niet omdat hij bang is voor je been (denk ik), maar eerder omdat hij je niet begrijpt en/of omdat hij iest moeilijk vindt. bijvoorbeeld buigen enz. dit regel je ook met je been en doordat hij het misschien niet snapt of het misschien wel heel erg moeilijk vindt, gaat hij hiervoor lopen.

probeer hierin heel concequent te zijn, dus laat hem op je wachten. zodra jij been geeft voor meer buiging en hij gaat hierdoor lopen, dan weer rustig terug nemen. laat hem daarin op je wachten, dus eerst laten ontspannen en dan weer opnieuw proberen. let er wel op zodra hij ontspannen loopt probeer zelf ook weer zo ontspannen mogelijk te blijven zitten, dus been lang en lekker ontspannen en een meeverdende hand. hij moet dit gewoon leren. ga veel overgangen rijden, dus stap, draf. een paar passen naar voren en weer terug en in het terug komen heel consequent zijn en laat hem wachten tot jij de hulp van naat voren weer geeft. deze oefening van tempo wisselingen is zoizo al heel goed. hierdoor wordt hij ook sterker en komt meer in balans, dus dan worden de oefeningen ook makkelijker en zal hij meer zijn best doen om de oefeningen te doen ipv er voor weg te lopen

succes

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:40

daar ben ik het helemaal mee eens, kan het niet beter zeggen!

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:19

thanks Biepje Knipoog

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 09:01

Nou Droefje bedankt !
Hier heb ik wat aan!
Ik ga eraan werken!

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:39

houdt ons op de hoogte he.

DanielleJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 12:26

Zeker. Doei k.
Overgangen was ik zowieso al mee bezig..
Ook was ik al bezig hem de eenzijdige kuitdruk te leren. (Paar meter binnen de hoefslag en met mijn binnenbeen naar de hoefslag 'duwen'.
Eerst ging ze ook steeds lopen. Nu snapt ze het aardig, maar af en toe probeert ze het wel nog. Ze doet het inderdaad om eronder uit te komen. Ze vindt het moeilijk.