hoefkatrol

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ontspanning

hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 22:12

Mijn paard loopt niet goed , volgens de artsen heeft hij hoefkatrolontsteking, na inspuiten moet ik laag en voorwaarts rijden, bij deze training ging hij steeds harder lopen en vooroverduiken. Na enige dagen liep mijn paard dus niet meer.
Wie heeft er advies.

M3isSi3j

Re: hoefkatrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:18

welk been heeft die hoefkatrol?

Als het nou voor is moet je eigelijk voorkomen dat die op zn voorhand valt door hem constant te activeren van achtere en tegen de houden dat die niet harder gaat.

Voorwaards betekend niet dat die over zn tempo moet komen maar dat die actief loopt en dus niet sloft. Je mag hem dus best wat rustiger rijden als je merkt dat die op zn voorhand valt. Verder is het van belang dat je zorg dat die goed recht gericht is zodat zijn gewicht over alle 4 zn benen verdeeld is.

Ik denk dat les heel belangrijk is.. vele zullen je hier AdB aanraden, voor meer info over hem kan je kijken op www.hoefkatrol.nl dacht..

Succes

combo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:31

Vervelend! Over Antoine de Bodt hoor je inderdaad goede verhalen, ook kun je op http://www.paardenbegrijpen.nl kijken. Zij heeft bij AdB gewerkt en combineerd de rijstijl met centered riding en freestyle!

Succes,

Floor

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 23:22

Antionne de Bodt.. Haha! Goede vent. Ik heb met eigen ogen gezien hoe hij het deed en heb een paard na een kwartier beter (lees: regelmatiger) zien lopen, door zijn toepassingen.

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 08:53

Moet je even aan Bets vragen hier op bokt. Zij heeft ook les van Antionne de Bodt en heeft haar paard ook weer zuiver aan het lopen gekregen.

Succes in ieder geval.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 09:43

ontspanning schreef:
Mijn paard loopt niet goed , volgens de artsen heeft hij hoefkatrolontsteking, na inspuiten moet ik laag en voorwaarts rijden, bij deze training ging hij steeds harder lopen en vooroverduiken. Na enige dagen liep mijn paard dus niet meer.
Wie heeft er advies.

HKO ontsteking is voornamelijk gekomen omdat paard te lang op voorhand is blijven lopen. Haal juist een paard met HKO van die voorhand af. Laat hem juist niet laag en lang lopen, zolang hij nog niet over 4 benen het gewicht heeft verdeeld.

Als eerste ga je paard zijn hoofd hoog mogelijk inzetten en ga je paard dusdanig voorwaarts rijden op binnenhoefslag. Echt voorwaarts rijden, dat je paard zijn achterhand activeert. Hou dit eerst maar eens een aantal weken vol. Wil hij zakken, geen kans geven, desnoods je handen hoog zetten, maar zorg ervoor dat je paard niet kan zakken en laag kan gaan, dat is echt funnest voor HKO paarden!!!!!!!
Vervolgens ga je iemand zoeken die je hierbij kan helpen, je kunt dit niet alleen zomaar oplossen. Het is namelijk zo dat je eerst je paard moet gaan rechtrichten, vervolgens naar gelijkmatige aanleuning moet gaan brengen door middel van drang naar voren waarop je paard dus kan ontspannen. Bij HKO zit vaak spanning in de rug wat er eerst eruit gehaald moet worden, paard moet de buikspieren gebruiken/aanspannen en de rug te kunnen ontspannen, maar doordat paard te lang op voorhand is gaan lopen, kan hij de rug niet meer ontspannen. En is paard lang geworden in lichaam en brengt achterbenen onvoldoende eronder. Ik kan je maar 1 advies geven en ga echt deskundig hulp zoeken, informeer bij Antoine de Bodt www.hoefkatrol.com (ja het is niet .nl maar .com) of inderdaad bij Marijke de Jong www.paardenbegrijpen.nl
Tegenwoordig geven ook diverse leerlingen van Antoine de Bodt les op zijn rijmethode, misschien kun je daar eens naar informeren.

Ik kan je nog een advies geven. A.s. zondag is er nog plaats in Elst, daar komt Antoine ook naar toe, kom anders daar met je paard naar toe, maar moet je me even van te voren verwittigen, want dit moet aan contactpersoon doorgegeven worden. Voor meer informatie, stuur me anders even een pb.

combo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:29

Goed advies is zeker om begeleiding te zoeken!! Omdat ik Endurance rij en dus een scheef paard op die lange afstanden funest kan zijn, heb ik een tijd les gehad van Marijke. Heel leuk, al was ik bevooroordeeld omdat ik haar persoonlijk ken. Nu even niet zo ruim in de financieen maar ga het zeker weer oppakken. Wel even een omschakeling maar ik heb zaken uit het systeem gehaald die ik altijd tijdens het rijden gebruik. Bij mij is het dan ook om problemen te voorkomen! Ook heb ik hem aan de dubbele longe lopen, dit is een hele goede aanvulling op het rijden. Bij AdB zelf lessen wil ik ook zeker nog een keer doen.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:35

Ja vaak kun je dit niet zonder begeleiding dat is een algemeen feit. Omdat vaak het oog vanaf de grond anders kan zijn als het gevoel van de ruiter.