is mijn instructrice niet goed?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magicmistery

is mijn instructrice niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 14:38

Sinds kort rij ik weer paard.
Na een aantal jaren niet gereden te hebben moet ik alles weer leren en opbouwen.
Ik krijg nu 2x p.w les van een jonge dame.
Ik vind dat ze prima les geeft( maar heb er weinig verstand van Bloos )
Nu vinden 2 mensen bij mij op stal dat ze niet goed les geeft.
Geeft volgens hun verkeerde aanwijzingen etc.
En ze zeggen dat ze de cursus maar net gehaald heeft.Met de hakken over de sloot.
Wat moet ik hier mee?
In mijn ogen gaat het prima en ga ik ook met sprongen vooruit.
Maar ik weet dat mijn medestallers er zeker ook verstand van hebben..
Ik vind dit erg moeilijk....

smurf1988

Re: is mijn instructrice niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:40

tja hangt er net vanaf wie het zegt, als het twee pennymeisjes zijn die vorige week lid zijn geworden, tja....
zou gewoonw at meer gaan rondvragen,

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:45

die medestallers moeten geen les krijgen van je instructrice, jij krijgt er les van en jij moet het weten hoe ze lesgeeft. Al zeggen anderen dat ze geen les kan geven, als jij die er les van krijgt vind dat je met sprongen vooruitgaat, dat je paard ontspannen is en houding steeds beter wordt dan is er toch geen enkel probleem? Als je van verschillende mensen bv te horen krijgt dat je je hakken teveel opdrukt en je handen verkeerd houd en je aan de linkerteugel moet trekken en niet aan de rechter, en je instructrice zelf zegt zulke dingen nooit tegen je dan schort er iets. Maar anders als je een fijn gevoel erbij hebt en je voelt dat je veel bijleert zou ik gewoon les blijven nemen en niet luisteren naar enkel roddels(want die kunnen ook wel eens aangedikt worden) Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:47

Als jij tevreden bent over haar les en zowel paard als jij gaan vooruit dan lijkt het me dat je gewoon bij haar kunt blijven lessen en de stalgenoten kunt negeren.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:47

ik zou het even aankijken, je geeft zelf al aan dat je met sprongen vooruit gaat...dit zou je niet zeggen als je er een rotgevoel aan over zou houden. je merkt echt zelf wel of je vooruit gaat of niet.
kun je een voorbeeld geven waarvan je stalgenootjes zeggen dat ze dingen verward of verkeerd zegt.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:48

Als jouw gevoel goed is is het goed...

magicmistery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 14:50

De instructrice doet het in mijn ogen gewoon goed.
Ik heb een zeer jong onbeleerd paard en in 3 mnd tijd loopt het paard al aan de teugel en ontspannen. Ook ik zit al tig keer beter en ontspannen.Het lijkt mij als ze niet goed les kan geven dat dat zo snel niet gaat.
Vooral het aan de teugel lopen niet.Ik heb een haflinger en ik geloof dat het bij deze paarden zowiezo al moeilijker gaat...
Dus wat dat betreft...

taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 14:57

Vergeet ook niet dat er meerdere wegen naar Rome leiden; wat de één wel goede lessen vindt, kan de ander misschien helemaal niet waarderen. Dat betekend nog niet dat het niet goed is, maar dat het niet aansluit bij het rijden van die ander.

Wát vinden je stalgenoten dan precies niet goed aan haar instructies?

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 15:19

je moet je gewoon op je gevoel af gaan.. als die vrouw jou echt goed kan helpen en je ziet zelf dat je met sprongen vooruit gaat dan geeft dat een goed gevoel en is dat ook goed op zn momend.

Misschien is het geen instructrice die je binnen 2 jaar naar het Z2 heeft geholpen maar tegen de tijd dat je dat wilt en kan ga je dan toch gewoon op zoek naar iemand die je dan weer kan helpen..

Mensen met paarden praten altijd net ff te veel.. lekker laten praten joh!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:39

Wat voor de een niet werkt, werkt voor de ander wel. Als jij lekker rijdt bij haar, zal ik lekker bij haar blijven lessen. Je kan idd vragen aan je stalgenoten waarom ze dat vinden. Een paar meiden op mijn stal krijgen ook les van een vrouwtje, die niet echt naar mijn smaak les geeft, maar die meiden gaan nog steeds vooruit. Dus zal t voor hun wel werken.

joor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 20:49

als jij een goed gevoel hebt lekker dat aanhouden dan!
de basis is het belangrijkste, en dat is lekker over de rug en ontspannen je paard rijden, als jij vind dat jou paard lekker ontspannen is nou dan is het goed, en dan nog iemand die net geslaagd is hoeft niets minder te zijn dan iemand met 10 jaar ervaring, je moet het gevoel hebben.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:15

Ik zou niet afgaan op wat anderen zeggen en dus gewoon op je eigen gevoel afgaan. Niets van aantrekken wat anderen zeggen over jou instructrice. als jij vind dat je vooruitgaat? Dromen

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:28

Ga op je gevoel af. Oke als ze cursus heeft gedaan... wil nog niet zeggen dat ze goed kan lesgeven. Dat zegt voor mij helemaal niets. Iemand met geen opleiding kan misschien wel een betere instructie geven (bij wijze van) maar het gaat erom dat het ook klikt tussen jullie beiden, dat jij haar begrijpt wat zij bedoeld om jou en je paard vooruit te brengen en als je merkt dat het toch goed gaat, dan moet je erbij blijven. Het is altijd wel een gok natuurlijk, wanneer heb je nu echte goede instructie, maar ja wat zijn je eisen en wat kun je voor goeie instructie over hebben en wat wil je zelf behalen. Het hangt van verschillende factoren af natuurlijk. Succes met je keuze.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:29

Als jij het leuk vind en je gaat goed vooruit.. Waarom dan naar anderen luisteren Lachen En anders moet je eens een keer een ander vragen Lachen

sannewalter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:33

zo lang jij vind dat zei goed les geeft, en jij gaat vooruit en je paard leert wat bij, dan zou ik denken dan is het goed! maar als je blijft twijvelen kun je er ook eerst met haarover praten, dat je vraagt of ze iets duidelijker aanwijzingen kan geven van hoe je iets aan moet pakken o.i.d?