Antoine de Bodt

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nouka

Antoine de Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 08:46

Laatst was er een clinic van Antoine de Bodt bij mij op stal. Ik ben er niet wezen kijken, maar mijn instructrice heeft al meerdere clinics van hem gezien. Nu past ze zijn tips ook toe in de lessen, vrij logisch natuurlijk, en ik zie ook dat het gigantisch helpt bij sommige paarden.
Maar bij mijn paard niet... in de galop springt hij om in de hoeken als hij te hard gaat. Nu heb ik heb dus eindelijk rustig galopperen, maar nu moet ik van m'n instructrice dus overdreven op m'n binnenbeen gaan hangen. Maar dan gaat mijn paard weer omspringen. En je ziet dat hij er geïrriteerd van raakt.
Ook is Tibar nogal vijandig tegen andere ponies, vooral als ze klein zijn of wit (slaat op niks maarja Clown ). En nu moet ik dus van mijn instructrice mijn paard recht maken, dus overdreven stelling vragen naar links en dan meteen weer naar rechts. Maar dan krijgt hij weer de kans om naar andere paarden toe te vliegen, en ben ik weer alleen maar bezig om hem rustig te houden voor de rest van het uur Clown

Hebben jullie tips voor mij ?

klomp

Re: Antoine de Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:58

pb bets anders eens hier op bokt...zij krijgt ook les van hem...misschien dat zij je kan helpen???

Inferno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:03

Ik zou het eerst eens bespreken met de instructrice. Waarom moet je deze dingen doen? Waarom moet dit het gewenste resultaat opleveren? Waarom krijg je zo'n rare reactie?

Misschien krijg je dan het idee dat ze niet zomaar iemand probeert na te doen.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:45

Ik heb ook hulp gehad van iemand die lest bij Antoine de Bodt. Gracy was letterlijk onberijdbaar en onhandelbaar (als het aankwam op werken/zadel) . Zij heeft Gracy weer helemaal in orde gekregen en een grote oorzaak was de sheefheid van Gracy en een blessure/trauma. Rechtmaken is echt zoo belangrijk bij het rijden en vaak wordt er niet genoeg aandacht aan besteed.

Praat eens met je instructrice en vraag waarom je deze oeveningen moet doen. Samen kunnen jullie er waarschijnlijk wel uit komen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:52

Ik ben van mening dat elk paard anders is, en dus ook een andere aanpak vereist. Als de manier waarop t nu moet van je instructrice niet werkt bij jouw paard, zullen jullie naar een andere manier moeten gaan. Een soort compromis gaan sluiten. Het is wel belangrijk dat je eerlijk en open naar je instructrice blijft, en gewoon zegt dat je t zo niet vind werken, en of jullie t misschien op een andere manier kunenn proberen. Het heeft geen zin om alles volgens t boekje te doen, als het niet werkt!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:29

Ik vraag me idd ook af in hoeverre je instuctie weet waar ze mee bezig is. Is AdB bij jullie op stal geweest? Je zou anders contact op kunnen nemen met stal Kickersteyn in Starnmeer, daar komt AdB regelmatig en de instructie daar is ook bezig de opleiding. Zij kunnen je allicht verder helpen.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:04

Cassidy schreef:
Ik vraag me idd ook af in hoeverre je instuctie weet waar ze mee bezig is. Is AdB bij jullie op stal geweest? Je zou anders contact op kunnen nemen met stal Kickersteyn in Starnmeer, daar komt AdB regelmatig en de instructie daar is ook bezig de opleiding. Zij kunnen je allicht verder helpen.

Ja paar keer kijken wil nog niet zeggen dat je instructrise weet waar ze het over heeft. Het is een systeem, pure klassiek rijden, maar elk paard heeft andere dingen, naar binnen hangen of wat dan ook klinkt mij beetje vreemd in de oren namelijk.

Het is namelijk zo dat elk paard van nature een buiging/scheefheid heeft, dat moet je eerst ontdekken. Als je weet welke bespiering van je paard korter is zul je die korte bespiering op moeten gaan rekken, om je paard wat meer in balans te krijgen, maar ook jezelf als ruiter zijnde. Daarbij geldt ook dat de aanleuning gelijkmatig zal moeten komen (ook door middel van drang naar voren), want dat zal eerst ook niet zo zijn en als dat allemaal in orde is zal je paard gaan ontspannen en zal deze dus in balans zijn. Dan zal ook het overspringen niet zo makkelijk voorkomen. Maar ja je hebt wel afhankelijk om te weten wat de natuurlijke buiging is, hoe je die kunt ontdekken en hoe je het aan moet pakken.
Zowel paard als ruiter moet in balans komen te zitten. Als je vragen hebt stuur me maar pb.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 11:10

Volgens mij kan jouw instructrice het niet goed overbrengen naar jou misschien heeft ze nog niet voldoende ervaring met deze manier van rijden.
Zelf ben ik ook een poosje bezig met deze manier van rijden maar ik zal er zeker nog lang geen les in kunnen geven.