ze loop de heletijd onder het hekje!!!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikkiejj

ze loop de heletijd onder het hekje!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 17:40

haai!...
ik heb een verzorgshetlandertje roos...elke keer als ik haar wil longeeren en ik zet haar aan in draf of galop dan loopt ze altijd onder het hekje door!....en ze zet zich dan helemaal in de grond neer en ik kan haar dan niet meer terug trekken!.....ik moet haar dan halen en dan geef ik haar wel op der kop...maar het helpt helemaal niet ze blijft zo...heel irri. ze is 4

tengeltje11

Re: ze loop de heletijd onder het hekje!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 17:45

een paard onthoud maar 3 sec...tegen de tijd da je bij haar bent om haar te straffen duurt da langer dan 3 sec,en maakt ze dus de link niet tussen wat ze fout deed en de straf die ze kreeg....
gewoon je longe korter pakken ofzo,zorgen dat ze nie meer onder da hek doorkan....

nikkiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-05 19:59

tengeltje11 schreef:
een paard onthoud maar 3 sec...tegen de tijd da je bij haar bent om haar te straffen duurt da langer dan 3 sec,en maakt ze dus de link niet tussen wat ze fout deed en de straf die ze kreeg....
gewoon je longe korter pakken ofzo,zorgen dat ze nie meer onder da hek doorkan....

ow ja dat is wel waar!...alleen ze is zow sterk dat ik haar soms niet hou en dan sjeest ze zow met mij mee naar stal!...
maar bedankt voor de tip! Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 22:03

als hij maar 3 seconden zou onthouden zou je denk ik lang bezigzijn met inrijden Nagelbijten / Gniffelen
ik zou haar egwoon een keer flink op dr flikker geven en miss een stukje stroomdraad spannen op de plaats waar ze er onderdoor rent? dan weetr ze snel genoeg dat ze het niet mag/kan of onder het hek dichtmaken..

nikkiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 19:33

BrittKitt schreef:
als hij maar 3 seconden zou onthouden zou je denk ik lang bezigzijn met inrijden
ik zou haar egwoon een keer flink op dr flikker geven en miss een stukje stroomdraad spannen op de plaats waar ze er onderdoor rent? dan weetr ze snel genoeg dat ze het niet mag/kan of onder het hek dichtmaken..

jahh ik hep het ook al gevraagd of ze dat zouden doen!..er is als een stukje stroomdraad eronder gespannen maar dat doet haar niks...alleen ze staat bij een stal en daar mag ik dus niet zomaar iets veranderen...maar bedankt! Pling

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:39

en een hindernis maken voor de plaats waar ze doorrent? Als dit alles niet helpt zou ik een keer hulp inschakelen van iemand die sterker is dan jij.

Ik weet niet of je longeerd met bitje? Anders is het ook een keer de moeite waard om met de dubbel te longeren. Hiermee begrens je de buitenkant, zodat je zelf kunt contoleren hoe ver ze van je af gaat. Ook kun je haar hiermee inde buurt van dit hekje bij je houden. Wel moet je hiermee ervaring hebbe, anders zet je meer druk op de buitenste longe inde buurt van het hekje en zal je pony juist naar het hekje toe trekken...

Veel succes!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 07:56

Lastig he.Die kleintjes zijn ook zo slim en ze weet nu dat als zij even lekker aan de lijn trekt jij haar niet kunt houden en ze niet hoeft te werken.Je staat op een stal zeg je mss is er wel iemand die jouw en paar keer wil helpen om haar juist te longeren.En is er ook een binnenbak want dan zou ik daar gaan longeren dan is er niet een hekje waar ze onder door kan Haha! .

nikkiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 11:55

thanx voor jullie reacties! Tong uitsteken
heb van de week ook al bij elke bocht een vriendin gezet en als ze eronder wou lopen op der flikker te geven!...en ik ga maar eens even hulp inroepen van de stal eigenaaresse!...die is vast sterd Knipoog
thanx voor de reacties! Hyper!

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 12:08

Veel succes meisje! Ik hoop dat het je lukt deze donderstraal onder de duim te krijgen! Haha!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:16

Of je zet de eigenaresse van de pony aan het werk Knipoog
Maar goed het is gewoon een heel eigenwijs ding hè??

nikkiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 16:19

whahah jah natuurlijk annek! Tong uitsteken
moet het toch maar eens vragen!!
en jaah ze is wel een lekker ding! Hyper!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:31

Een heel lekker ding haha
Ik vrees dat dit een moeilijke opgaaf word, in het longeerbakje ging het ook altijd erg lastig, ik heb ook meerdere pogingen gehouden, wat opzich nog wel aardig ging Knipoog
Probeer je rondje klein te houden zodat je er ruim met je longeerzweep bij kan, zodra ze maar even om wil keren of weg wil lopen doe je je lijn laag, onder dr kont en hou je je zweep er bij. Tenminste zo heb ik het nog wel eens gedaan.