Paard ziet spoken.. ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ShEtLaNdUrZ

Paard ziet spoken.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 09:51

nou, de paard van mijn zus waar ik elke zaterdag op les rijd.. die deed vroeger nog wel eens schrikachtig en ging ie er weer vandoor enzo.. of dan lag ik er weer eens af.. en nu ging het de laatste tijd weer helemaal goed enzo.. hijliep BEST netjes en schrok de laatste tijd ook nergens meer van..

nu was er zaterdag een kat die een vogeltje achter de bakrand gepakt hij en dat vogeltje begon toen natuurlijk KEIHARD te piepen en Oxano [paard Knipoog ]
die schrok daar steeds van en ik kon niet eens meer normaal op de hoefslag rijden en hij schrok overal van..

gewoon echt niet leuk.. ik heb 25 juni alweer een wedstrijd maar hij loopt nu gewoon echt te klote met mijn..

wie weet er iets wat ik moet doen om er gewoon op de hoefslag te kunne rijden.. Verward

elke keer als ik er gewoon weer langs rijd en ik geef de hoop niet op maar, hij springt gewoon elke keer weg en je weet gewoon echt niet wat ie doet enzo.

Jenbuc

Re: Paard ziet spoken.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:53

buc deed dat ook zaterdag,,, maar dan in de hoek waar de bak rand scheef was..

Vandaag maar even vrijrijden kijken hoe het gaat ik denk gewoon.. hij zal er wel een redevoor hebbe

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:56

Mijn pony is ook zo'n vreselijke aansteller...
Wat bij hem altijd goed werkt is om lichtjes stelling naar binnen te vragen op de plaats waar hij schrikt...
Probeer het gedrag verder te negeren. Als hij wegschiet neem je hem terug en ga je gewoon verder met datgene waar je mee bezig was.
Succes!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:46

daantjuh schreef:
Mijn pony is ook zo'n vreselijke aansteller...
Wat bij hem altijd goed werkt is om lichtjes stelling naar binnen te vragen op de plaats waar hij schrikt...
Probeer het gedrag verder te negeren. Als hij wegschiet neem je hem terug en ga je gewoon verder met datgene waar je mee bezig was.
Succes!

dit is een goede tip, ik wil er nog even aan toe voegen dat je niet de enge plek moet gaan vermijden dus gewoon doorrijden. let ook op jezelf als het paard ervandoor schiet, niet je teugels ineens strak trekken gewoon los laten en meebewegen. doordat jij geen reactie geeft op zijn schrikgedrag, is er geen lol meer omdat jij niet reageert.

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:11

koop een piepbeestje of ga zelf te pas en te onpas dat soort geluiden maken...
de mijne werd helemaal kierewiet van mensen die naar hun hond fluiten, nu ik zelf vaak keihard ineens fluit op zijn rud is hij veel rustiger...

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:45

Ik denk inderdaad dat negeren ook de beste manier is. Gewoon doorrijden en het steeds maar weer opnieuw proberen, als er geen lol aan te beleven valt... houdt het gauw op!

@klomp: zie nu pas dat ik hetzelfde zeg als jij Knipoog

mirrex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:06

Het gedrag negeren en doen of er niets aan de hand is en gewoon doorrijden. Rijden is timing. Als je weet dat je paard ergens voor gaat schrikken moet je hm voor zijn, rij bijv een volte of schouderbinnenwaarts leid hm af zodat ie op jou let en niet om alles om hm heen. Focus je niet op dat ene punt dat ie daar langs MOET.
Gewoon proberen.....

Greetz

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:53

Eey

probeer als te zorgen dat jij goed met hem bezig bent, dus ga bijv veel overgangen rijden en als je in die hoek bent net aandraven of aangaloperen of halthouen of stappen of draven ofzo. Of als die helemaal niet meer in die hoek wilt komen langszaam een volte maken en die steeds meer opschuiven naar die hoek toe, en zorg dan dat je lekker bezig blijft, anders begint die het saai te vinden en gaat hij overal op letten.
Succes!

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 18:56

ja, ik probeer al door te rijden n als dat niet lukt opd e 2de hoefslag er langs. maar toch BLIJFT hij ervan schrikken en als er 1 ding in de hele les gebeurd issie voor alles bang.. voor mensen die even uit de kantine komen enzo..