kauwenop bit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moi89

kauwenop bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 19:56

Mn paard loopt sinds kort mooi opgericht!
En tijdens het rijden kauwt ze op het bit dat is toch een teken van ontspanning of niety??? Haha!

M3isSi3j

Re: kauwenop bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:36

het kan een teken van ontspanning zijn maar een teken van verzet.. Aan de spanning der lijf en de stand van de oren kan je ongeveer wel afleiden welke van de 2 bij jou situatie past

moi89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 20:55

Ze gaat niet in verzet en loopt soms zelfs te proesten dus lijjkt me niet egt op verzet nee!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 21:18

Als je paard lekker licht in de handen is, en je voelt dat hij ontspannen in de rug in is en lekker doorloopt met een witte schuimbaard waar de vlokken vanafvliegen, dan kan je spreken van een fijn ontspannen paard: houden zo OK dan!

Als je echter het gevoel hebt dat je 20 kilo in je handen hebt, je een halve meter omhoogstuitert bij elke pas en je paard een vreemde brij in de mond heeft waar lange slierten kwijl vanaf vliegen: nog een beetje meer oefenen Haha!

Maar ik geloof dat jij bij de eerste hoort als vind dat je paard lekker ontspannen loopt Knipoog

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:50

xKatleentjex schreef:
....en je paard een vreemde brij in de mond heeft waar lange slierten kwijl vanaf vliegen: nog een beetje meer oefenen Haha!

Ik heb ook paarden gekend die kwijlden en toch ontspannen waren Knipoog Verder ben ik het helemaal met je eens.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:57

xKatleentjex schreef:
Als je paard lekker licht in de handen is, en je voelt dat hij ontspannen in de rug in is en lekker doorloopt met een witte schuimbaard waar de vlokken vanafvliegen, dan kan je spreken van een fijn ontspannen paard: houden zo OK dan!

Als je echter het gevoel hebt dat je 20 kilo in je handen hebt, je een halve meter omhoogstuitert bij elke pas en je paard een vreemde brij in de mond heeft waar lange slierten kwijl vanaf vliegen: nog een beetje meer oefenen Haha!

Maar ik geloof dat jij bij de eerste hoort als vind dat je paard lekker ontspannen loopt Knipoog

ik las in een ander topic ook iets over dat schuim ontspanning zou beteken; na de uitleg van goldstar hier op bokt bleek dat dat niet het geval hoeft te zijn. overmatig schuimen is trouwens ook niet best..

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 15:31

mijn pony kauwde ook op haar bit. Dat kwam omdat die gewoon te klein was! Ik heb een grotere gekocht en sindsdien doet ze het niet meer en is ze veel ontspannener.