Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Magique schreef:Ik zou de penny patrouille inschakelen
gerdy schreef:ik vind het echt onzin hoor, die mensen rijden toch niet voor niks zo hoog dus dan zullen ze ook echt wel weten wat ze aan het doen zijn. en ik vind de paarden er wel blij uit zien, de meeste paarden hebben hun oortjes naar voren of lekker ontspannen en ze hebben een schuimmondje. en dat trekken valt ook echt wel mee hoor deze mensen trekken echt de mond van hun paard niet kapot die weten echt wel wat ze aan het doen zijn. en er zijn zoveel manieren en op elk 'systeem' is wel wat aan te merken, en als dit systeem past bij deze paarden en zij daar heel los van worden, dan moeten ze vooral zo doorgaan.
elke keer die opmerkingen over anky der 'systeem' ze is niet voor niks 2x olympisch kampioen dat doe jij der niet na.
MiaMora schreef:Zelf denk ik ook dat als een paard geen plezier eraan beleeft het vanzelf ooit behoorlijk in verzet zal gaan, en dan kun je een grand-prix wedstrijd wel op je buik schrijven.

gerdy schreef:ik vind het echt onzin hoor, die mensen rijden toch niet voor niks zo hoog dus dan zullen ze ook echt wel weten wat ze aan het doen zijn. en ik vind de paarden er wel blij uit zien, de meeste paarden hebben hun oortjes naar voren of lekker ontspannen en ze hebben een schuimmondje. en dat trekken valt ook echt wel mee hoor deze mensen trekken echt de mond van hun paard niet kapot die weten echt wel wat ze aan het doen zijn. en er zijn zoveel manieren en op elk 'systeem' is wel wat aan te merken, en als dit systeem past bij deze paarden en zij daar heel los van worden, dan moeten ze vooral zo doorgaan.
elke keer die opmerkingen over anky der 'systeem' ze is niet voor niks 2x olympisch kampioen dat doe jij der niet na.
!! secricible schreef:Het is niet mijn manier van rijden, ik vind het er een beetje grof uitzien en als je af en toe die stang ziet... Brr, nee. Mar ze zullen inderdaad wel weten wat ze doen.

M3isSi3j schreef:Ik wil hier verder niet over oordelen (dus niet beoordelen of verordelen) simpelweg omdat ik niet de kennis en ervaring hiertoe heb.
Wat me wel opviel waren deze foto's:
http://www.kahlin.net/noir/dressyr/roll ... .jpg[/img]
Bij deze is duidelijk te zien dat het paard de hand niet volgt.. kan een moment opname zijn geweest.. was er verder niet bij en zoals ik al zei: oordeel er verder niet over..

poes schreef:Ik vind het iig te diep. Verder ga ik er niet over oordelen of dit nu met veel druk gereden wordt of niet. Bij Anky heb ik echt het gevoel dat er niet veel druk in haar handen zit. Maar het plaatje vind ik niet om aan te zien.
Verder over dat 'schuimmondje': bij Gibraldi ziet het er eerder uit als een paard dat zo hard met zijn tong heeft zitten rondslaan uit verzet dan schuimen vanuit ontspanning... Als het maar zo kan, dan hoeft het voor mij niet. Ik vind het er niet netjes uitzien gewoon.
En de meeste paarden lopen idd gewoon met hun mond open. Dat moet toch op iets wijzen, niet? Volgens mij kun je met deze methode het paard dus wel zover krijgen dat hij in de ring onthoudt dat hij braaf moet zijn.
En die 2e foto van Kirsten beckers: het voorbeen vliegt geweldig naar voor, maar het achterbeen komt gewoon achterslepen! Ik dacht dat het achterbeen net de voorkant moest stuwen?
En ik weet het wel: ze rijden op topniveau en ik zou het niet beter kunnen en zo. Maar deze paarden hebben allemaal hun mond open en hun tong naar buiten haast.
Is dit nou nog dressuur?