Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

blijf van achter naar voor rijden met ontspannen hand, hand stil, rij figuren en hou vooral je been eraan! wat je er van achter in stopt loopt ie dr van voren tegenaan en daarme kun je het tempo bepalen.. Volbloeden zijn hele fijne paarden maar je moet niet aan ze gaan trekken of jezelf boos maken, ze worden dan alleen maar drukker... Hoe rustiger jij bent hoe rustiger je paard wordt. Niet tegen het hek aan zetten! daar krijg je geen controle mee, controle moet je erin rijden van achter, niet van voren erin trekken!
santos schreef:Hoi, mijn volbloed,is ook behoorlijk heet. Wat mij het beste helpt om het tempo terug te halen is een flinke ophouding met de buiteteugel. En dan ook echt een flinke en soms zijn er 2of 3 nodig. Ook gebruik ik veel mijn stem om hem terug te halen. Op een volte zetten wat veel mensen aangeven is ons nooit gelukt, want hoe klein de volte ook is hij raced gewoon door.
Zelf zit ik ook met het probleemvan het omhoog gooien van het hoofd,heb ik zelf helaas ook nog niet opgelost.
succes
Casca schreef:mee eens klomp!