Trainingsschema

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uriel4ever

Trainingsschema

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 15:46

Hey ,
Binnenkort (binnen een 3tal weken) mag ik weer met mijn paard beginnen trainen .Hij is namelijk 2 -3 maanden terug geopereerd geweest aan koliek .Maar ik weet nog niet zo goed hoe eraan te beginnen ... Weet iemand met ervaring misschien een goed trainingsschema ?Ik ben bang dat ik wat te vlug zal gaan want hij heeft tenslotte 2 maand stil gestaan (maar echt stil hé) en daardoor is hij al zijn spieren en conditie kwijt ...
Hoe moet ik eraan beginnen ?Over hoeveel weken is het gesprijd ? Als je wat tijd over hebt mag je altijd een schema maken Clown Knipoog
Dankjewel , alle comentaar of tips zijn welkom !
Vele groetjes

Memuska

Re: Trainingsschema

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 18:25

Ik denk dat je zelf wel aanvoelt hoe het gaat hoor. Twister is na drie maanden stalrust (peesblessure) weer aan het werk gegaan, en je merkt echt wel hoe het gaat. Wij zijn eerst begonnen met stappen stappen stappen. Dan opgebouwd naar kleine stukjes draf, die steeds langer gemaakt, en uiteindelijk de galop er bij. Je paardje zal het vast wel aangeven!

M3isSi3j

Re: Trainingsschema

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 21:34

Ik heb mn paardje opgebouwd door te beginnen met 2x per week te longeren (10 min draf) en dat steeds verder uit te bouwen. De andere dagen ging ze los en jaagde ik der ff een paar min op of ging uren met der wandelen over het strand of door het bos..

Elke week deed ik er een dag bij en 1 dag 5 min meer draven.. dus week 1: 2x per week 10 min
week 2: 2x per week 10 min
week 3: 3x per weeek, 2x 10 min en 1x 15 min
week 4: 4x per week, 3x 10 min en 1x 15 min
week 5: 5x per week 3x10 min en 2x 15 min..

Gewoon kijken wat die volhoud idd en goed aan het voerschema houden wat je mee heb gehad van de DA.. let op dat die niet invalt, zodra dat gebeurd gelijk een beetje minder werker..

Succs