Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

dorientjuh schreef:Maar hoe kan je paard nou soepel worden als hij de hele tijd in hetzelfde rondje loopt?
*dorientjuh schreef:Maar hoe kan je paard nou soepel worden als hij de hele tijd in hetzelfde rondje loopt?
Casca schreef:weer van die paarden met 'stalarrest'. Als je je paard regelmatig loslaat hoeft die niet gek te doen. Het losrijden hoort erbij vind ikik vind, maar dat is mijn mening, een stapmolen maar een paardonvriendelijk ding.. moet het paard dat nou leuk vinden.. rijden lijkt me veel leuker, veel meer vrijheid! dus gewoon blijven losrijden lijkt me
. Casca schreef:ja, oke, daar ben ik het ook wel mee eens, maar wij hebben op stal een stapmolen.. dus alleen stap en de paarden staan eraan vast.. sommige mensen zetten hun paard er 3 kwartier aan, gaan rustig een ander paard rijden en dan die weer van de molen.. Na een tijdje gaan die paarden echt aan de molen hangen omdat het zoooo saai is voor ze.. maar met draf en galop erbij mt andere paarden erin is het wel leuker.. maar zulke molens ken ik eigenlijk niet (die ook in draf kunnen). (vandaar dus mijn reactie)
en vrijheid met rijden bedoelde ik: jemaakt een grote volte dan een kleine, een stukje rechtuit, even een ommetje om uit te stappen.. oeps, dus eigenlijk bedoelde ik niet vrijheid maar variatie..
Casca schreef:weer van die paarden met 'stalarrest'. Als je je paard regelmatig loslaat hoeft die niet gek te doen. Het losrijden hoort erbij vind ikik vind, maar dat is mijn mening, een stapmolen maar een paardonvriendelijk ding.. moet het paard dat nou leuk vinden.. rijden lijkt me veel leuker, veel meer vrijheid! dus gewoon blijven losrijden lijkt me
poes schreef:Ik moet wel zeggen dat ik ervan schrik als ik zo hoor wat stapmolens al allemaal kunnen de dag van vandaag: verschillende kant op, tot een rustige handgalop, los lopen,...
Ik had echt zo'n stereotiep beeld van zo'n molen waar ze alleen kunnen in stappen en dan nog eens vast hangen.
maar het ligt er gewoon heel erg aan wat voor molen je hebt..