Hulpen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Whateverr

Hulpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 14:34

Hallo allemaal!

Ik wil een boek gaan schrijven over dressuur rijden.

Ik zelf kan de oefeningen tot en met de Grand Prix, dus opzich weet ik de hulpen voor alle oefeningen wel, alleen nu is mijn vraag hoe jullie nu de hulpen geven, of het logischt (hoe schrijft je dit Verward ) zijn.

Ik wil als eerste de hulpen van de basis, dus de stap, draf en galop enzo weten van jullie...

De andere hulpen zijn zeer welkom, maar zet wel duidelijk erbij om welke oefening het gaat Knipoog

Oefeningen:
-stap
-draf
-galop
-wijken
-appuyeren
-travers
-schouderbinnenwaarts
-galop wissels (ook in series...)
-piaffe
-passage
-pirouettes
-alle midden en uitgestrekte gangen
-achterwaarts
-wendingen (zoals; voltes, gebrokenlijnen, enz...)
-keertwendingen
-en de rest (zal er namelijk vast nog wel vergeten zijn Clown )

In ieder geval heel erg bedankt enne niet denken o die staat er al bij dan hoeft die niet, nee ik wil alle mogelijke manieren weten en zal dan de meest voorkomende of logischte (weer dat woord Verward ) eruit kiezen, dus een lange uitleg ervan is niet erg Haha!

Groetjes Alice

Renske_W

Re: Hulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 16:29

Stap:
Lichte druk met de kuiten en mijn paard stapt aan.
Draf:
Weer lichte druk met mijn kuiten.
Galop:
Buiten been naar achteren binnen been op de singel. En weer met een lichte druk van mijn kuiten.
Wijken:
Voor het linker been: Gewicht op links en een lichte druk.
Voor het rechterbeen: Gewicht op rechts en een lichte druk.
En het *moeilijke* woord is logisch! Tong uitsteken

Whateverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 17:18

hey,

in ieder geval bedankt!

hahaha oke, maar je zegt toch niet wat het logisch is? maar toch het logischte, alleen dit vind ik zo raar staan(A)

hahaha maar kan best aan mij liggen.

in ieder geval bedankt!!

enne nog meer mensen??

Alice

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:14

Stap: Halve ophouding + druk van mijn kuiten
Draf: Nog eens Halve ophouding + druk van mijn kuiten
Galop: Halve ophouding + binnenbeen op de singel, buitenbeen achter de singel en druk van mijn kuiten.
Wijken: Gewicht op de binnekant, binnenbeen achter de singel, buitenbeen tegen de singel en buitenhand tegen de hals om te begrenzen en lichte druk van mijn binnenbeen.
Keertwending om de voorhand: Stelling naar buiten nemen, buitenbeen achter de singel, binnenhand en binnenbeen op de hals en tegen de singel,halve ophouding, lichte druk van mijn buitenbeen

Stardust5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 20:17

stap kuiten rustig aanleggen
draf kuiten aanlegen
galop binnen been op de singel buitenbeen achter de singel
wijken: binnen been iets naar achteren buitenteugel er aan houden dat hij niet op de buiten schouder weg loopt.
travers: het best kan je oefenen vanuit een volte en als je weer bij bijv. K uit komt je buitenbeen naar achterdoen en de kont naar buiten drukken en je linker hand van de hals voor de stelling
schouderbinnenwaats: binnenbeen iets achter de singel lichte druk geven en stelling vragen en de schouder dus naar binnen doen
Midden/uitegstrekte draf galop stap enz:
stap: teugel een beetje latevn vieren en iets meer voorwaats rijden
draf:ook
galop:ook
achterwaats eerst steelstaan na laten geven en dan doe je je benen iets naar achteren en kleine ophoudingjes maken met je handen!
pfff nou dit is al wat doei groetjes rianne en succes ermee en ik hoop dat het een succes wordt:D