Ik heb gister verschillende manieren geprobeert: Op mijn zit terug laten komen (in het begin gaat het maar als ze zich zo sterk maakt van voren moet ik te veel tegendruk geven omdat ik anders naar voren ga zitten en mijn zit 'het niet meer doet'
). Volte's rijden (wordt te gevaarlijk want ze gaat in bijna hetzelfde tempo door). De noodremgebruiken (soms schrikken ze dan zo dat ze wel beter opletten de volgende keer). Het is trouwens niet zo dat ik haar helemaal niet bijdrijf of wat dan ook!Het laatste wat ik geprobeert heb is overgangen (stap-draf-stap- draf-stap-stil). Het was ontzettend zwaar voor haar maar het werkte wel zolang ik bleef doorzitten (zodra ik ging lichtrijden versnelde ze weer en werd ze weer sterk).
Ik blijf dus nog even doorgaan met die overgangen maar hebben jullie verder nog tips? Ik weet dat ik niet te veel van haar moet vragen en verwachten; ze heeft hiervoor 5 maanden stil gestaan en is nog steeds een beetje te dik. Probleem is gewoon dat ze zo vreselijk enthousiast is en zo ontzettend graag wil galloperen (heb ik trouwens nog nooit gehad bij een paard
) Iemand suggesties?