paard luisterd niet tips?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

valerm

paard luisterd niet tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 17:14

Mijn vriendin heeft sinds een half jaartje een paard. Aan het begin was hij heel lief, maar nu is hij best vervelend aan het doen. Hij is niet onderdanig aan het touw, niet onderdanig aan haar been, niet onderdanig aan de teugels. Het elastiek helpt nog wel een beetje, maar ook niet zo veel. Ik heb er zelf ook opgezeten en ik heb het ook gevoeld, als je wil spelen dan zet hij gewoon het bit tussen zijn tanden. Als ju een volte wil maken, en je stuurt met je buitenbeen terug naar de hoefslag omdat ze uitwijkt gaat ze juist die kant op waar jij druk op legt, dus nog meer uitwijken. De zweep heeft hij al helemaal maling aan, als je hem tikt met de zweep gaat hij op de noodrem en keihard terug bokken en trappen naar de zweep. En het touw, hij loopt nu met hengstenketting, dat wil nog wel helpen dan luistert hij wel, dan moet hij wel, maar zodra ze met een normaal touw eraan loopt, denkt hij dat hij alles is, en zij weet dan heel goed dat hij sterker is. Ze neemt lessen met hem, ook prive lessen. Dat helpt natuurlijk wel, maar zodra de lesgever er niet meer is dan moet ze het alleen doen,
en dan is zij ook vervelender. Ik wil haar graag helpen ik heb al gezegt dat ze consequent moet zijn enzo.Hebben jullie misschien wat tips voor haar dat ik haar wat kan leren of doorgeven om haar paard te laten luisteren en controle er hem te krijgen.

Anoniem

Re: paard luisterd niet tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:17

Zeer goede begeleiding zoeken. Vandaag nog, anders gaat het heel erg fout!
Voor zowel aan de hand (waar alles begint) als onder het zadel.
Het paard lacht het baasje vierkant uit en doet lekker wat hij wil.
Dus zal ze moeten leren duidelijk en consequent te worden naar het paard.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:36

ja, ik denk dat ik het met runningkawa eens ben. Ze moet gewoon doorzetten en niet opgeven, paardje niet laten winnen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 08:43

Zoek inderdaad iemand die jullie kan begeleiden en de baas is over het paard, anders is er niets meer mee te beginnen over een tijdje...

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 13:10

ben het met de tips eens, zoek iemand die desnoods full time, of een groot gedeelte van de tijd, wilt hepen, om alles op de rails te zetten.

conseqeunt zijn helpt alleen als je ook echt zeker van je aak bent, kna me voorstellen dat je vriendin dat niet mer zo is na al die streken die paardlief ondertussen heeft.