Moeite met galop

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RosaNur

Moeite met galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 00:42

Mijn pony kan heel leuk bij elkaar lopen, lekker laag over zn rug enz. Maar wanneer hij moet galopperen valt hij direct finaal uit elkaar!! en dat terwijl ik hem toch zoveel mogelijk bij elkaar probeer te houden, na 1 rondje valt hij ook meestal weer terug in draf. Ik doe heel erg mijn best om hem vooruit te houden en mijn handen op de plaats, maar hij kan gewoon niet vlotter op een een of andere manier. Op sommige dagen houdt hij het trouwens wel weer ineens iets langer vol.
Ik kan meestal met galop drijven wat ik wil maar op een gegeven moment lukt het hem gewoon niet meer ofzo.
Ik train het veel aan de longe, ook daar viel hij in het begin in de galop uit elkaar ook al had hij hulpteugels om, dit gaat nu wel al iets beter ook sinds hij meer spieren heeft, maar met rijden nog niet.
Ik zeg er wel bij onze bak is redelijk zwaar en mag wat ons betreft vaker gesleept worden, ik denk dat hij er beetje moeite mee heeft. Ik heb hem nu vanaf begin feb dit jaar en hij kwam onbespierd aan en kon zegmaar alleen stappen en draven en hij is nu 5.

Hoe kan ik dit verbeteren is nu mijn vraag? hoe ik kom actief in zijn achterhand kan houden in galop? (ik rijd veel overgangen)

Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben graag goed duidelijk Bloos

RosaNur

Re: Moeite met galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 00:45

Ik bedoel: Hij kon alleen , stap , draf en galop zegmaar, kortom is m niks geleerd.... Bloos

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 08:53

korte stukjes galopperen en een heleboel overgangen naar de galop en weer terug. Weer terug naar draf gaan voordat hij uit elkaar valt.

Een hele goede oefening is om op een kleine volte te gaan stappen, van stap in galop aanspringen, een paar passen galopperen en dan (het is het makkelijkste in een hoek) weer terug naar stap. Wel veel belonen als ie het nog niet kent zodat ie er niet zenuwachtig van wordt. Hij moet dan wel op zijn achterhand terug komen.
Ook veel schakelen in de galop helpt.
En vooral geduld, als ie sterker wordt, wordt het steeds beter.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:54

het probleem is denk ik dat die te weinig kracht vanuit zn achterhand heeft en daardoor ook minder goed in everwicht is. Op het moment dat jij denkt dat die lekker loopt kan het zijn dat die misschien wel de boel gewoon bij elkaar sloft.. dan heb jij het gevoel dat die lekker aan je hand en been is maar is dit niet zo!

Neem een goeie instructrice in handen om dit te beoordelelen en ga dan werken aan die echte verzameling waarbij de achterhand sterker word. Een paar dingen waarmee je zelf vast kan beginnen zijn: heel veel overgangen rijden, schijnovergangen rijden, balkjes lopen, caveletjes lopen, bergjes rijden, mul zand rijden, longeren met pessoa en kleine sprongetjes.

Deze moet je dan combineren met de oefeninngen die hier boven staan (kleine stukjes galoperen, stap-galop, kleinere volte)

Succes

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 10:40

veel overgangen naar en terug van galop maken. kan dit niet in jullie bak, ga dan naar een andere of buitenrijden.
als hij naar een rondje echt niet meer kan kun je het beste aan zijn conditie gaan werken. als hij dat genoeg heeft, neemt hij je in de maling en is het een kwestie van eens goed doorpakken.
succes Lachen