alleen maar racenn..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caroowtje

alleen maar racenn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 19:12

Hallow allemaal..
Ik heb een vraag.. Tong uitsteken
tijdens het rijden op mijn verzorg shetje..
en ik ben aan het galopperen en ik wil weer terug naar draf blijft ze altijd door racenn.. of ze gaat keihard draven en soms moet ik wel 10 voltetjes rijden om er terug te krijgenn.. Tong uitsteken Verward

Wie heeftt tips of iets voor mijj

groetjes..

0mandy0

Re: alleen maar racenn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 20:59

zwaar op je kont gaan zitten Bloos en zeker niet gaan trekken Vork dan word het een gevecht Knipoog

_Roosje_

Re: alleen maar racenn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:42

hhmm, bekend probleem Haha!

Als je gaat galopperen doe dat dan geen lange stukken, maar een paar pasjes. Want op dat moment heb jij nog de controle. Dus geef de hulpen van galop, 1/2 pasjes galop en dan weer terug naar draf. Probeer gelijk te controleren en dan na een aantal andere dingetjes opnieuw proberen. Deze pasjes langzaamaan uitbreiden, totdat je zijn hele galop onder controle hebt.

Wat ook erg belangrijk is is dat je aanvoelt wanneer je paardje hard gaat galopperen. Voel je het aankomen, gelijk terug naar de draf en dan een volgende keer die pasjes galop die je toen niet haalde weer opnieuw proberen!

Dus kleine stukjes galopperen en deze uitbreiden. Gaat hij toch een keer aan de haal (want het zal echt niet gelijk lukken Haha! ) dan eerst rustig vragen en dan flink terugzetten. Let bij het flink terugzetten dat je niet blijft trekken, maar een flinke ophouding en dan weer ontspannen. Dan weer een ophouding...enz. Dan komt hij echt wel terug.

Ik hoop dat je er wat aan hebt Knipoog