mijn benen en handen gaan dan mee maar vooral mijn benen. Heb iedere week les (sinds een maand of wat heb daarvoor 5 jaar geen les gehad maar wel gereden) maar lijk het maar niet voor elkaar te krijgen. Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
mijn benen en handen gaan dan mee maar vooral mijn benen. Heb iedere week les (sinds een maand of wat heb daarvoor 5 jaar geen les gehad maar wel gereden) maar lijk het maar niet voor elkaar te krijgen.
ocianx schreef:mmm... misschien moet je proberen met n touwtje om de nek te rijden en dan dan vasthouden als je rijdt...
kun je wel goed doorzitten of heb je daar moeite mee?
misschien is het een idee om anders een keer zonder beugels te rijden zodat je leert te zitten en dan zonder beugels proberen licht te rijden zodat je leert onafhankelijk te kunnen lichtrijden...
nou ja misschien een beetje nutteloze tips deze maar succes iig
liesje1986 schreef:Laat je paardje longeren door iemand, laat je armen afhangen en probeer gewoon lekker ontspannen te gaan zitten. Pas als je zit goed is, kan stil gaan zitten. Probeer heel goed de beweging van het paard te voelen en hierin mee te gaan. Stil zitten is namelijk mee bewegen met het paard.
. gouda schreef:ocianx schreef:mmm... misschien moet je proberen met n touwtje om de nek te rijden en dan dan vasthouden als je rijdt...
kun je wel goed doorzitten of heb je daar moeite mee?
misschien is het een idee om anders een keer zonder beugels te rijden zodat je leert te zitten en dan zonder beugels proberen licht te rijden zodat je leert onafhankelijk te kunnen lichtrijden...
nou ja misschien een beetje nutteloze tips deze maar succes iig
Doorzitten doe ik meestal ook niet lang nee vind ik op de meeste paarden moeilijk uit te zitten. Zal eens een keer zonder beugels rijden deden we vroeger in de manegeles wel eens. Loeizwaar dat wel en spierpijn de andere dag.
Stil zitten is gewoon ontzettend moeilijk (mijn onderbenen zwabberen ook alle kanten uit). Misschien kan je een (paar) keer zitles nemen? 
) soms door al te fanatiek te proberen je hakken uit te drukken word je te stijf in je enkels...wat meeveren helpt om je been stiller te houden