Paardenbril als noodrem (uit de Bit)?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

Paardenbril als noodrem (uit de Bit)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 20:41

In de laatste Bit staat een artikel over een soort paardenbril (is nog niet gemaakt, het ontwerp wel). Deze bril is bedoelt als een noodrem, bijvoorbeeld op buitenrit. Door op een knop te drukken, wordt het brillenglas / schermpje zwart. De bedoeling hiervan is dat het paard, omdat het niks meer kan zien, stopt met rennen.
Wat vinden jullie hiervan en denken jullie dat het daadwerkelijk helpt?

Melissa

Re: Paardenbril als noodrem (uit de Bit)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:42

Ja inderdaad. Lijkt me dat het dier alleen maar meer in paniek raakt of juist stopt, ruiter kukelt eraf beest hoort niet wat er gebeurd gaat nogmaals aan de kletter en ziet dus helemaal niks, nee lijkt me geen puik plan!

Mireille1970

Levensgevaarlijk

WinBinChes

Ik denk dat het bij de meeste paarden niet zal werken. De kans bestaat dat ze nog meer in paniek raken en dat je dan de stuur helemaal kwijt bent. Beter idee is om met een onbetrouw paard niet naar buiten te gaan en als het paard geen ervaring heeft dat je begeleiding erbij hebt. Vindt het dus een slecht idee

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 20:49

Ja het leek mij dus ook nogal vreemd. Op het moment dat een paard niet stopt met rennen, heeft hij geen idee meer waar hij naar toe rent, terwijl hij normaal gesproken niet zomaar ergens tegenaan zal rennen of een sloot in zal springen.
Ik kan me ook wel voorstellen dat een paard doordat hij niets meer ziet juist nog meer in paniek raakt.
De man die het ontworpen had heeft zelf geloof ik ook niets met paarden, maar hij had wel verhalen gehoord over paarden die rustig werden nadat ze niets meer konden zien. Als voorbeeld werd een paard dat in paniek raakte als hij een trailer zag genoemd, dit paard leip er met een aardappelzak over z'n hoofd wel gewoon in. En nog iets over een legerpaardenarts in 1900 die een mechanisme met rolgoldijntjes aan z'n hoofdstel vastgemaakt had.
De uitvinder vond het ook wel handig voor manegelessen, als daar iets mis dreigt te gaan.

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:53

whahahaha ik zie de lol er wel van in Clown
en gaat dit genie dan zeker ook een ambulance dienst beginnen!
hoeft hij gelijk voor de rest van z'n leven niet meer te werken hahahaha Cool Cool (nu heeft dat zonnebrilletje wel een hele dubbele bedoeling he?) Haha! Clown

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:00

Wat een onzin. Gevaarlijker kan volgens mij niet !! Verward

Rozamaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:02

getver, lijkt me doodeng.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:35

Ik denk dat of het paard boven op de rem schiet, of een rare sprong maakt, of er nog harder vandoor gaat. Nee, het lijkt me niks.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:39

Tja, ik kan een verhaal van een man die bijna al zijn paarden uit een brandende schuur heeft gehaald door een jute zak om hun hoofd te hangen zodat ze niets meer zagen ( en nee.. kwam niet uit de film Black Beauty). Maar dat is meer een manier om een paard over een drempel te helpen, ik denk dat je een volledig op ho geslagen paard helemaal gek kunt krijgen door opeens de glazen donker te maken. Aan de andere kant is het paard dan misschien zo overrompeld dat het stil blijft staan.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:42

Of zo schrikt dat hij op de achterbenen staat vanuit rengalop, en tja onnodig om te melden dat je er dan waarschijnlijk heel anders uitziet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:59

Ik denk dat dat een heel goed idee is voor heel veel ruiters ipv paarden. Gewoon een VR-bril op ipv in het zadel gaan zitten.

Ik ga zo in de lunchpauze eerst maar eens even de Bit halen geloof ik. Lijkt me meer een 1 april grap Verward

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:10

Die vent die het bedacht had, had nooit in de paarden gezeten...goh...

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 11:14

Welke idioot heeft dat bedacht! Volgens mij veroorzaak je zo alleen nog maar méér paniek!

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:00

Sonja schreef:
Ik denk dat dat een heel goed idee is voor heel veel ruiters ipv paarden. Gewoon een VR-bril op ipv in het zadel gaan zitten.

Ik ga zo in de lunchpauze eerst maar eens even de Bit halen geloof ik. Lijkt me meer een 1 april grap Verward

ha ha helemaal mee eens.

bril voor de ruiter. hoe vaak zie je als er een skater aan komt of iets dergelijks dat de ruiter er al op gaat zitten van help zo dadelijk gaat mijn paard schrikken.

ik vind dit ook niet de manier.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:24

Zouden ze ook leverbaar zijn met ingebouwde zonnebril voor het paard Haha! Clown

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 13:00

het lijkt me eerder fijn voor de ruiter Clown... als het paard er vandoor schiet kun je niks zien je wordt niet bang en zal je evenwicht wel verliezen en heel hard vallen laat staan dat je niet weet waarop,, maar ach je was niet bang whahahahahahha
sorry ik vind toch ook best een raar ontwerp hihi,,maar idd sommige paarden stoppen met rennen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:29

Mwoah, ik doelde eigenlijk meer op een virtual realitybril zodat sommige mensen uberhaupt niet meer op een paard hoefden te gaan zitten Haha! Hobbeldebobbeleffect in het getoonde beeld Tong uitsteken

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:34

Is dit een grap ofzo?

Leer eerst je paard in de hand te houden alvorens je naar buiten gaat.
Het paard het zicht ineens ontnemen lijkt me nu niet echt het toppunt van veiligheid.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:20

gevaarlijk...nee voor mij niet!!! hmmm...heb hem toch niet nodig..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:40

Een paard dat echt gaat rennen ziet al niets meer. Op het moment dat een ruiter deze bril nodig heeft en aanschaft, heeft het paard al vaker de benen genomen en dan vraag ik me af of je daar dan wel een buitenrit mee moet gaan maken?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:44

Rozamaz schreef:
getver, lijkt me doodeng.

Hier hetzelfde!!

Het zijn nou eenmaal dieren hoor!

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:12

Ik vind het levensgevaarlijk.. Dat er paarden zijn die wel bijvoorbeeld een trailer in lopen wanneer ze geblindoekt worden wil niet zeggen dat ieder paard zo is. Mij gaven ze dat idee eens om mijn paard ook zo in een wasplaats te krijgen, nou ik kan je vertellen dat ik dat nooit meer doe bij geen enkel paard! Ze raakte totaal in paniek en liep alleen nog maar steigerd achteruit.. Lekker veilig als je er dan op zit :S

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:03

Tis 24 mei,haha,geen 1 april!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:37

djesus misschien iets voor de mensen die levensmoe zijn...
hier mis ik het idee 'gat in de markt' echt TOTAAL...

samengevat; niet echt een goed idee