Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
?
, ik heb wel wat tips! Mijn paard is nl. ook niet zo van de vlotte en ik ben nu ook bezig om haar wat meer aan de teugel te rijden. Het is heel goed dat je aan de activiteit hebt gewerkt, tenminste, ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat je Pacha aan het been hebt gemaakt, dus dat ie vlot reageert op jouw beenhulp. Dit is zeer belangrijk als je hem goed aan de teugel wilt rijden. Zo te lezen begint ie in stap al aardig te komen, dus ga zo door. Veel overgangen draf-galop en galop-draf maken, daar wordt ie wakker van en gaat ie z'n achterhand beter gebruiken. Overgangen stap-draf en draf-stap kunnen ook, maar mijn paard wordt daar meestal wat slomer van, weet niet hoe Pacha daar op reageert, maar van de galop worden ze vaak lekker fris.bonitobol schreef:niemand die me tips kan geven?
Sonja schreef:Jawel want ze pakt de buitenteugel op en de binnenteugel ook maar losser. Oftewel; geen gelijk gewicht in de handen. Dan is je paard dus niet rechtgericht.
En de titel impliceert imo dat het paard niet actief voorwaarts is
droefje schreef:ik persoonlijk vindt dit niet de manier om aan 1 teugel te werken of het nu binnen of buitenteugel is. je paard loopt pas GOED aan de teugel als hij goed recht is en goed op het achterbeen loopt en een gelijke druk op 2 handen hebt. niet op 1 hand 10 kilo en op de andere hand 5 kilo.
zodra je je paard goed op het achterbeen hebt en als hij goed aan hulpen is, dan rijd je hem van achteren naar voren, dus zodra hij goed doorkomt met zijn achterbeen zoekt het paard vanzelf je hand dan heb je aanleuning. hij moet gaan zakken van achteren de schoft komt iets omhoog en het paard zakt in je handen.
dus zeker niet vragen enz juist met je been naar je hand toe, tot je de juiste aanleuning hebt op 2 handen en niet op 1. zodra je op 1 hand gaat werken maak je paard alleen maar schever.
zodra je met je been naar je hand toe rijd, dan komt het hoofd vanzelf.
succes

Sonja schreef:Zo, alles even verwijderd. Als we ons hier gaan laten verleiden tot alleen hakken en zagen, pleur ik mijn mening zelf wel weg voordat iemand anders 'm op de mesthoop gooit.
IMO werd hier om meningen gevraagd. En als die dan gegeven worden en daar moeten meteen conclusies aan verbonden worden, dan is dit topic de reactie dus niet waard.
En voor wie vind dat 'in de krul' VOOR rechtrichten gaat: veel succes!
Groeten!
Milkaatjuh schreef:Ik zou eerst je paard goed aan het been maken als ik jou was
Dan pas zou ik gaan richten op de voorkant
runningkawa schreef:Eerst goed aan het been maken. Dus direct ten aller tijden reactie willen.
Komt hij terug op je hand, is er teveel hand voor hem.
Rechtrichten (ook al zegt AdB het zo) doe je ook vanuit het been, niet vanuit de hand door 1 teugel los te gooien, met de ander druk te zoeken en houg te houden en dat soort dingen..
Maar door te leren druk te rijden op 2 teugels (druk is daarbij een groot woord) vanuit het been, naar de hand toe. Daar vanuit komt er ontspanning en en paard dat je hand zelf opzoekt en aan de teugel gaat.