Overspringen in de galop

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DragonFlame

Overspringen in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 14:06

Met mijn verzorgpaard Kyra heb ik problemen tijdens het galopperen. Aan de longe springt Kyra vrijwel altijd goed aan, en als ze verkeerd zit, gaat ze automatisch goed galopperen. Maar als ik erop zit, galoppeert ze vrijwel nooit goed. Tijdens het aanspringen gaat het meestal al verkeerd, soms pas in de volgende bocht, maar altijd springt ze om naar de andere galop.

Ik ben er vrijwel zeker van dat het aan de stelling ligt, want ik kan geen stelling krijgen van dr. Tijdens stap wel, daar lukt het heel goed. In de draf al iets minder, maar zodra ik haar dan op een kleine volte zet, krijg ik wel weer stelling, maar in de bochten, als ik de hoefslag aan het volgen ben, draait ze dr hoofd een beetje schuin en steekt hem helemaal naar buiten.

De eeste keer met aangalopperen lukt het nog redelijk, maar ook dan springt ze verkeerd aan. Maar als ze dan weer oversprint ga ik terug naar draf om het nog een keer te proberen. Dan zet ze meestal de raceknop om, en krijg ik helemaal geen stelling meer. Meestal draaf ik dan net zolang tot ik haar weet een beetje fatsoenlijk aan het lopen heb, om het vervolgens nog een keer te proberen...

Sorry het is een beetje een lange uitleg geworden, maar ik hoop dat iemand een idee heeft hoe ik dit probleem op kan lossen...
Want ik vind het echt heel erg irritant worden.

Mirie1

Re: Overspringen in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:58

Je moet als allereerst zorgen dat je genoeg stelling hebt, en dan kan je op andere dingen gaan trainen, want stelling is het wel het allerbelangrijkste, dus je moet trainen op de stelling en dan komt de galop aanspringen ook wel goed, dus trainse....

DragonFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 17:39

Kan iemand mij dan tips geven zodat ik de stelling goed kan krijgen? Want ze vertikt het gewoon... en aan het bit zitten trekken helpt wel, maar vind ik zielig.. Dus iemand tips op de stelling op een eerlijke manier te trainen??

DragonFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 12:46

Helemaal niemand??? Verdrietig

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:51

wat ik nu moet doen om die stelling te krijgen is aan de longe, met bijzet of pessoa en dan binnenkant wat strakker, dan moet ze automatisch naar binnen buigen (je stelling dus). Wel opletten dat ze niet naar binnen valt. Waarschijnlijk zit ze dus gewoon vast in de nek. Wat je ook kan doen is af en toe nek buigen. dmv bv snoepje achter voorbeen/buik te houden. Zorgt dat het allemaal wat soepeler wordt. Laat je galop gewoon even voor wat het is. Gewoon eerst wat meer werken aan je stelling. Dan komt de rest vanzelf. En laat je instructrice eens opletten hoe jij aanspringt. Misschien geef je zelf onbewust net een verkeerde impuls/beweging!

suc6

DragonFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 08:53

Hmm ok, ik zal het eens proberen.

Ik heb trouwens geen lessen. Ik heb hier geen tijd voor omdat ik ontzettend druk ben met vanalles.. De bedoeling van het rijden van Kyra is dat ze gewoon wat beweging krijgt, maar ik wil ook wel dat ie netjes gaat lopen en niet lomp door de bak dendert Tong uitsteken

Iemand anders nog tips??

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:03

Leer je paard eerst stelling nemen, buigen om je binnenbeen, probeer je paard op de hoefslag te rijden bijvoorbeeld en dan stelling naar binnen te geven door je buitenteugel tegen de hals te leggen, de binnenteugel van de hals en met je binnenbeen hou je hem tegen. Als ze recht wordt en naar binnenvalt, binnenbeen er bij! gewoon heel veel oefenen. galloppeer anders eerst rechte stukjes, of halve stukjes volte, hij moet ook leren evenwicht te krijgen!!

unknown

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 18:42

vóór de wending ietsjes druk bieden met je binnenhand, buitenhand tegen de hals aan en binnenbeen achter de singel zodat je die 'erbij' kunt drukken. op het moment dat je in de hoek zit, leg je nog wat extra druk met je binnenbeen en stuw je ahw met je zit de pony naar voren. als je die stelling hebt, kan de pony al moeilijk verkeerd aanspringen Knipoog succes!

DragonFlame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 15:14

unknown schreef:
vóór de wending ietsjes druk bieden met je binnenhand, buitenhand tegen de hals aan en binnenbeen achter de singel zodat je die 'erbij' kunt drukken. op het moment dat je in de hoek zit, leg je nog wat extra druk met je binnenbeen en stuw je ahw met je zit de pony naar voren. als je die stelling hebt, kan de pony al moeilijk verkeerd aanspringen Knipoog succes!

En zelfs dan presteert ze het nog op verkeerd aan te springen. Ik zal eens wat dingen uit gaan proberen die hier genoemd zijn, in de hoop dat het beter gaat worden