verzorgpaard wil niet galopperen onder de man

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eefjes

verzorgpaard wil niet galopperen onder de man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 08:12

Mijn vorige topic heir ging over dat mijn nieuwe verzorg pard verwaarloosd was zie Help pagina 3
even een verslagje hoe het gaat..

De winter vacht is weg alleen op zijn kont nog lossen haaren... Haha!
De schuurplekken Zijn weg..
Het gaat super goed hij is niet zwak meer en loopt super aan de longeerlijn...
hijs truikelt niet meer heel af en toe maar niet zo vaak meer als in het begin..
Hij springt netjes aan in de galop niet zoals eerst bokkend en stijgerend...
Hij is super braaf met zadel der op en als ik er op rij doet hij ook niks meer...

Het probleem wat nu opkomt is dat hij sterk wordt en dat hij me nu as gaat uit proberen ik weet dat ik streng moet blijven hij is er gister avond ging hij er even van door maar hield hem gelukkig in omdat er nog iemand bezug was in de bak met haar verzorg pony...
Er is nog een probleem.. ik galopper nu kleine stukjes met hem ..
En lange zijde en dan op de andere hand weer en lange zijde en verder draaf ik alleen nog..
Hij is is braaf aan de longeer lijn met galop mar asl ik r op zit is hij heel moeilijk in de galop te houden .. hij springt aan en dan houdt hij op en gaat over naar snelle uitgestrekte draf...

Ik hoop dat jullie me weer een beetje kunnen helpen

groetjes evelien
Laatst bijgewerkt door Lielle op 23-05-05 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Britt

Re: hellup (2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:22

miss houd hij op met galoperen omdat jij hem dan terugneemt omdat je hem toch een beetje te hard vind gan? Gewoon zorgen dat je flink been geeft zodat hij goed doorgaloppeert, het is niet erg als hij hard gaat als hij maar galoppeert. Als hij dan later goed galoppeert kan je gaan letten op rustig en netjes galopperen.

Babeth

Re: hellup (2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:44

Zet hem eens op een kleine volte, maak jezelf zwaar en maak overgangen van galo naar draf en weer naar galop.

Eefjes

Re: verzorgpaard wil niet galopperen onder de man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 13:54

bedankt...

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:19

Laat hem maar wat harder galopperen als 'ie er steeds uitvalt. Om aan een goeie galop te werken moet je eerst wel een galop hebben! Laat 'm eerst maar eens een aantal weken een flinke middengalop lopen tot 'ie gewend is om goed onder het zadel te galopperen, daarna kun je wel aan een nette galop gaan werken. Als ik het zo lees ben je met dit paard al een heel eind gekomen, dan komt dit ook wel goed. Gewoon geduld hebben. En als je het eng vind omdat het zo hard gaat, laat 'm dan op een grote volte galopperen, een kleine houdt 'ie in galop denk ik nog niet vol. Wissel de beide grote voltes wel af, ook in galop van de ene naar de andere, anders denkt 'ie binnenkort dat 'ie terug mag in draf zodra je 'm van die volte afhaalt.
Succes!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:47

Ik sluit me aan bij Amber. Het dier heeft nog niet de kracht en ook niet de balans om rustig te galopperen. Het is of hard, of niet. ER is nog geen tussenweg.

Je paard moet sterker worden in de rug en in de achterhand. Kun je eigenlijk al buitenrijden met hem? Anders moest je eens grote brede en rechte paden uitzoeken en daar galopperen. DAn heeft hij geen last van de bochten en blijft hij gemakkelijker in balans.

Trouwens, als je in de bak met hem galoppeert, help een beetje met zijn balans doro veel buitenteugel eraan te houden, laat hem desnoods wat naar buiten gesteld lopen. Dan blijft hij gemakkelijker overeind en DURFT hij te lopen.

Eefjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 11:37

dit zal ik allemaal gaan proberen ik hoop dat hij goed word en zo snel mogelijk ik ga binnenkort met hem naar les hij kan wel buiten lopen maar hij doet nogal ongemakkelijk dan gaat ie helemaal raar lopen trippelen en zijn hoofd zo ver mogelijk in de lucht ik loop nu stukjes met hem langs de weg dat gaat super..

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-05 17:45

hmm pak de teugels wat meer op ingalop..goed je beugels naar beneden drukken en ook de korte zijdes gaan rijden.
En op voltes...die voltes verkleinen en vergroten..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 16:55

Ik denk dat dat nog te moeilijk is in deze fase lars_power. Dan zal het paard geheid terugvalle. Voltes verkleinen en vergroten is min of meer een krachtoefening en die kracht heeft dit paard nog niet in huis. Deze oefening is de volgende stap.

Ik zou zeggen: eerst zoveel mogelijk rechtvooruit.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:41

ik denk ook niet dat je al aan voltes moet gaan denk in galop probeer hem eerst maar eens de bak rond te krijgen, en dan liever hard als niet en dat dan goed belonen. En zo gaje het uitbouwen. Mijn tinker kon ook niet onder het zadel galopperen toen ik hem kocht en ik heb het zo gedaan hij ging erg hard en sneet alle bochten nog af, maar dat vond ik toen wel goed als hij maar gallopeerde,

succes er mee

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:34

heb je al geprobeerd om aan de longe erop te galopperen? Dan kan het paard onder de man iets beter zijn evenwicht leren bewaren en de gene die longeerd kan tevens het paard in galop houden Pling