Hoe pak ik de training weer op?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wespel78

Hoe pak ik de training weer op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 15:20

Onze merrie heeft door omstandigheden(geen gezondheidsklachten) zo'n maand of vier geen arbeid onder het zadel vericht. We willen de training weer gaan oppakken maar qua conditie en spiermassa is ze toch achteruitgevallen. Heeft iemand tips hoe we het rijden weer verantwoord oppakken?

Thankx!

Melanie15

Re: Hoe pak ik de training weer op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:28

Ik zou eerst rustig aan longeren in n niet te zware bak. En dan de 1e keer alleen 5 a 10 minuutjes en steeds verder opbouwen. Dan gewoon weer onder het zadel en rustig aan doen. Die spieren en conditie komen vanzelf weer

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:31

je kan ook als de conditie er weer een beetje is lekker met pessoa tuig longeren daar worden ze ook sterk van.

xPebblesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:27

Om de dag longeren, rijden en dan langzaam de tijd opbouwen.
Lekker veel buiten stappen.

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:07

Gewoon rustig beginnen, vooral niks overhaasten. Dan komt het vanzelf wel weer goed. Met korte stukjes beginnen, en dan elke dag een paar minuten langer. Als het een beetje een springer is kun je na een paar weken misschien zo nu en dan ook eens vrij laten springen. Dat kost veel minder energie dan wanneer je gewoon springt, en ze bouwen er de spieren weer mee op. Dat hoeven beslist geen hoge sprongen te zijn!
Succes

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 11:47

Ik sluit me bij de vorige "sprekers" aan Haha!
Volg deze adviezen maar op en je zult echt heel snel verbetering zien.
De spieren zitten er zo weer aan en de conditie zal ongelooflijk snel vooruitgaan.
Ik heb ook een tijdje moeten longeren vanwege slecht (lees "niet") passend zadel en weinig tot geen spiermassa meer.
Tijdens het longeren deed ik ook erg veel tempowisselingen, goed voor je paardje en goed voor de spieren en conditie.
Veel succes.