Vreselijk irritant & naar binnen vallen..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ik_Nadine

Vreselijk irritant & naar binnen vallen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 13:48

Hallo,

Mijn paard reageerde vroeger echt heel slecht op het been maar nu reageerd hij eindelijk lekker actief op mijn been!

Maar nu vraag ik veel meer van hem en dan word hij gewoon echt vreselijk irritant en dan begin ik me echt dood te ergeren!

Hij loopt niet normaal over de hoefslag, lees hoofdnaar de muur en kont naar binnen, dan wil ik dat dus oplossen doormiddel van mijn binnenbeen maar dan word het alleenmaar veel erger en dan gaat hij ook steeds harder lopen alleen maar!

Ook op voltes etc valt hij zo onwijs erg naar binnen!
en ik krijg hem gewoon echt niet naar buiten, ik heb gewoon echt lamme benen na het rijden en ik vind het ook echt niet leuk meer..

Vooral van dat op de hoefslag lopen is echt een ramp!

Hebben jullie misschien tips ?

Avast bedankt!

Kusje Nadine!

Hij gaat trouwens ook altijd harder lopen/racen om er onderuit te komen volgens mij

Caesar

Re: Vreselijk irritant & naar binnen vallen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:00

Heb je al eens geprobeerd om alleen maar op de binnenhoefslag te rijden? Als ik het zo lees is die een beetje aan het puberen, spelletjes spelen met jou. Probeer eens wat schoudervoor of schouderbinnenwaarts te rijden en neem er anders een zweepje bij om op zijn schouder of achterhand wat bij te tikken als hij niet gehoorzaamd.

Je zegt dat die actief is voor het been en op de volte valt die naar binnen? In mijn ogen is die dan niet actief, maar dood voor het been. Probeer eens een zweepje of anders een klein knop-spoortje om hem op zulke momenten toch wat wakkerder voor je been te houden.

Als hij eronderuit probeert te komen even een goede ophouding maken en densnoods stilzetten. Dan belonen en weer verder gaan.

Ik_Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 14:04

Hermesdeux schreef:
Heb je al eens geprobeerd om alleen maar op de binnenhoefslag te rijden? Als ik het zo lees is die een beetje aan het puberen, spelletjes spelen met jou. Probeer eens wat schoudervoor of schouderbinnenwaarts te rijden en neem er anders een zweepje bij om op zijn schouder of achterhand wat bij te tikken als hij niet gehoorzaamd.

Je zegt dat die actief is voor het been en op de volte valt die naar binnen? In mijn ogen is die dan niet actief, maar dood voor het been. Probeer eens een zweepje of anders een klein knop-spoortje om hem op zulke momenten toch wat wakkerder voor je been te houden.

Als hij eronderuit probeert te komen even een goede ophouding maken en densnoods stilzetten. Dan belonen en weer verder gaan.

Met actief voor het been bedoelde ik eigelijk goed voorwaards gewoon zonder dat ik hem vooruit hoef te schoppen, sorry als het onduidelijk was Haha!

Ik heb eigelijk nog nooit geprobeerd om m op de binnenhoefslag te rijden, misschien is dat ook wel een goed idee!

Hij speelt idd een spelletje want hiervoor heeft hij dit nog nooit gehad ( ja het naar binnen vallen wel maar dat van de hoefslag niet Knipoog )
Maar dat moet ik er natuurlijk wel weer uitkrijgen!

Bedankt!

Ik_Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 16:43

Niemand meer?

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:36

maak veel overgangen en probeer hem eens helemaal recht te laten lopen bijv afwenden bij a en helemaal recht naar c en bijv gebroken lijntjes op letter dus echt goed recht naar x en dan om stellen.

en een ophouding als die harder wilt gaan en als je stelling wilt probeer dan niet alleen aan die hand te trekken maar breng je binnehand op je knie al zet je hem op je knie maak niet uit en kantel je hand wat en telkens een beetje vragen en weer los laten maar laat niet die buitenhand eronder vandaan zwiepen en goed je binnenbeen er bij en misschien is ene knopspoortje wel handig zoals hierboven gezegd werd

hoop dat je er wat aan hebt

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:24

denk dat je mischien ook moet beginnen met het vooral recht richten van je paard.
wat ook mischien helpt is schouden voor (binnenwaarts) rijden,volte's openen en sluiten.

piepelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:31

Je verlies het contact met je buitenteugel.

Denk dat je teveel met je binnenteugel probeert op de lossen.
Gewoon binnenbeen erop. Binnenhand ontspannen. Buitenteugel daar moet hij contact opnemen.
Als hij toch geen contact zoekt , wat hij nu doet. Laat hem maar lopen met z'n hoofd naar buiten. Niet met binnenteugel proberen op te lossen. Als je dit conqent volhoud binnenhand ontspannen komt hij vanzelf recht.
Dit is dus echt ontrekking door stijfheid/scheefheid.
Denk dat het op de ene hand ook meer is dan de andere??
Suc 6

Ik_Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 12:24

Bedankt voor de reacties!
Dat van de voltes en binnenhoefslag etc ga ik zeker proberen!

piepelotje schreef:

Denk dat het op de ene hand ook meer is dan de andere??
Suc 6

Op de linkerhand doet hij het prima, niks aan de hand!

Maar zodra ik dus op de rechterhand ga snijd hij de hoeken af en gaat steeds harder en valt dus altijd naar binnen, en daar is dan ook het probleem van de hoefslag Knipoog