Er bestaat niet 1 enkele spier die voor beide functies kan fungeren.
Als ik zo vrij mag zijn wat foto;s te gebruiken (let niet op mijn houding, is een momentopname
) :
hier draagt en stuwt het paard in de beweging naar voren en naar links, dus zowel een voorwaartse als een dragende drang. Dit zie je doordat het achterbeen goed ondertreed (voorwaarts), het paard is zeer gesloten, zelfs de teugel wordt wat losgelaten omdat hij anders te gesloten raakt. Door de geslotenheid ontstaat er balans en kan hij vanuit deze balans het appuyement naar links maken
Deze foto is een jaar ervoor gemaakt, zelfde concours. Hier zie je het paard in uitgestrekte draf lopen. Dit vind hij vrij moeilijk, wat zich uit in spanning in de rug. Dit zie je terug in het achterbeen wat "na" blijft. Bovendien is er op dat moment niet echt sprake van durchlassigkeit (dwz contact en lossigheid door het hele lijf). Het ziet er wat geforceerd uit:
De foto's zijn niet geweldig, maar zo krijg je een heel klein beetje indruk wat ik bedoel
Laatst bijgewerkt door Oscar op 22-05-05 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's op verzoek verwijderd omdat deze geen antwoord geven op de gestelde vragen.